02122224444

برای رزرو و خرید این تور با شماره بالا در تماس باشید

برای برقراری مستقیم تماس QR کد بالا را با موبایل اسکن کنید

هم اکنون در سلام پرواز پاسخگوی شما هستیم

تور جام ملت های آسیا قطر 2023

qatar-ac

برگزار نمی‌شود

تور جام ملتهای آسیا (AFC Asian Cup)

 

تور جام ملت‌های آسیا ویژه بازدید از بازی های ایران در برترین رقابت بین‌المللی فوتبال در آسیا است که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برگزار می‌شود. این مسابقات تاریخی طولانی دارد و هر چهار سال یک بار برگزار می شود. اولین بار در سال 1956 برگزار شد و پس از کوپا آمه ریکا ، دومین قهرمانی قدیمی فوتبال قاره ای در جهان شد سلام پرواز مجری تور جام ملت های آسیا 2023  می باشد.

این مسابقات تیم های ملی مردان بزرگسال کشورهای عضو AFC را گرد هم می آورد و بستری را برای تیم ها برای رقابت در بالاترین سطح منطقه فراهم می کند. فرمت مسابقات معمولاً شامل یک سری مسابقات مرحله گروهی و به دنبال آن دور حذفی است که در فینال برای تعیین قهرمان آسیا به اوج می رسد و تور قطر جهت بازدید از این تورنمنت بین المللی بسیار مورد توجه است.

 

تا سال 2015، برنده جام ملت‌های آسیا این فرصت را به دست آورد تا در جام کنفدراسیون‌های فیفا نماینده آسیا باشد، مسابقاتی که قهرمانان هر کنفدراسیون قاره‌ای را گرد هم می‌آورد. با این حال، با شروع دوره 2019 جام کنفدراسیون‌های آسیا، این مسابقات دیگر به عنوان رویداد مقدماتی جام کنفدراسیون‌های فیفا عمل نمی‌کند، زیرا جام کنفدراسیون‌ها متوقف شد. تور قطر جام ملت های آسیا یک رویداد مهم برای فوتبال در آسیا است که استعداد و مهارت تیم هایی از فرهنگ های مختلف را به نمایش می گذارد و به رشد و توسعه این ورزش در منطقه کمک می کند.

جام ملت‌های آسیا یک تورنمنت معتبر فوتبال است که در طول سال‌ها از نظر قالب و مشارکت پیشرفت کرده است. در اینجا جزئیات بیشتری در مورد این رقابت ذکر می شود:

 

تاریخچه و فرمت تور نمنت جام ملت های آسیا:

  1. افتتاحیه: جام ملت های آسیا برای اولین بار در سال 1956 برگزار شد و افتتاحیه مسابقات در هنگ کنگ برگزار شد. چند نسخه اول فرمت رفت و برگشتی بدون مسابقه نهایی داشتند.

  2.تعداد تیم ها: در طول سال ها، تعداد تیم های شرکت کننده متفاوت بوده است. در ابتدا، این مسابقات با تعداد محدودی از تیم ها برگزار شد، اما این مسابقات به گونه ای گسترش یافت که کشورهای بیشتری را در خود جای دهد که نشان دهنده رشد فوتبال در آسیا است.

3.انتخاب: تیم ها از طریق یک فرآیند مقدماتی که شامل یک سری مسابقات برای تعیین تیم های شرکت کننده است، به جام ملت های آسیا راه پیدا می کنند. روند صلاحیت تضمین می کند که بهترین تیم ها از منطقه AFC در مسابقات شرکت می کنند.

 

 

ساختار مسابقات:

1.مرحله گروهی : جام ملت‌های آسیا معمولاً با مرحله گروهی شروع می‌شود، جایی که تیم‌ها به گروه‌ها تقسیم می‌شوند و هر تیم با سایر تیم‌های گروه خود بازی می‌کند. برای برد و تساوی امتیازها تعلق می گیرد و تیم های برتر هر گروه به مرحله حذفی راه می یابند.

  1. مرحله حذفی : پس از مرحله گروهی، مسابقات به مرحله حذفی از جمله مرحله یک شانزدهم نهایی، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال می رود. مسابقات در مراحل حذفی با حذف مستقیم تعیین می شود.
  2. فینال: دو تیم باقی مانده در فینال به مصاف هم می روند تا قهرمان آسیا مشخص شود. بازی فینال اغلب یک رویداد بسیار مورد انتظار است و توسط هواداران فوتبال در سراسر قاره تماشا می شود.

 

 اهمیت رقابت های آسیایی:

  1. قهرمان قاره: قهرمان جام ملت های آسیا قهرمان آسیا شد. این عنوان دارای اعتبار قابل توجهی است و مایه مباهات ملت و جامعه فوتبال آن کشور است.
  2. مجوز حضور در جام کنفدراسیون های فیفا (تا سال 2015 ): قبل از سال 2019، قهرمان جام ملت های آسیا حق نمایندگی آسیا در جام کنفدراسیون های فیفا را به دست آورده بود. این فرصتی را برای قهرمان آسیا فراهم میکرد تا به مصاف برندگان سایر مسابقات قاره ای برود.
  3. توسعه فوتبال: این مسابقات نقش تعیین کننده ای در توسعه فوتبال در آسیا دارد. این جام بستری را برای تیم ها فراهم می کند تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند، رقابت های منطقه ای را تقویت می کند و به رشد کلی ورزش در قاره کهن کمک می کند.
  4. شناخت جهانی : جام ملت های آسیا توجه علاقه مندان به فوتبال در سراسر جهان را به خود جلب می کند و زمینه ای را برای تیم های آسیایی فراهم می کند تا در سطح بین المللی به رقابت بپردازند و در صحنه جهانی فوتبال به رسمیت شناخته شوند.

آخرین تغییرات :

  1. توسعه به 24 تیم (2019 ): دوره 2019 جام ملت های آسیا شاهد افزایش از 16 تیم به 24 تیم بود که به کشورهای بیشتری اجازه می داد در مسابقات شرکت کنند.
  2. توقف جام کنفدراسیون ها : از سال 2019، جام ملت های آسیا دیگر به عنوان یک رویداد مقدماتی جام کنفدراسیون ها عمل نمی کند، زیرا جام کنفدراسیون ها متوقف شده است.

 

ایران در این دوره از جام ملت های آسیا

جام ملت‌های آسیا همچنان یکی از برجسته‌ترین رویدادهای تقویم فوتبال است و فرهنگ‌های مختلف را گرد هم می‌آورد و شور و مهارت فوتبال آسیا را به نمایش می‌گذارد. تیم ملی فوتبال ایران نیز در سیدبندی جام ملت‌های آسیا با تیم‌های هنگ کنگ، فلسطین و امارات هم گروه می باشد و کارش را برای صعود از گروه خود از دی ماه شروع خواهد کرد.

برنامه دقیق بازی‌های ایران در جام ملت های آسیا قطر

کنفدراسیون فوتبال آسیا  و کمیته سازماندهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر تأیید کردند که بازی افتتاحیه و فینال قرار است در ورزشگاه لوسیل برگزار شود. ورزشگاه نمادین لوسیل که اخیراً فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را نیز میزبانی کرد، میزبان اولین بازی بین قطر (مدافع عنوان قهرمانی) و لبنان از گروه A خواهد بود که این دیدار ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود.

استادیوم ۸۸ هزار نفری لوسیل یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های تاریخ جام ملت‌های آسیا پس از ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود که فینال جام ملت‌های ۱۹۷۶ بین ایران و کویت را میزبانی کرد که ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر داشت.

زمان و برنامه دقیق بازی‌های ایران در این دوره از رقابت ها از گروه C  به شرح زیر است:

 

ایران – فلسطین ۲۴ دی/ ورزشگاه شهر آموزش – ساعت ۲۱:۰۰ به وقت ایران

ایران – هنگ کنگ ۲۹ دی/ ورزشگاه خلیفه – ساعت ۲۱:۰۰ به وقت ایران

ایران – امارات ۳ بهمن/ ورزشگاه شهر آموزش – ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران

 

در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، ۲۴ کشور حضور دارند که از بین آنها ۱۶ تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند. در این دوره از رقابت‌ها برای تکمیل‌کردن ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی، چهار تیم از بین برترین تیم‌های سوم هر گروه انتخاب می‌شوند.

 

 

گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر:

  1. قطر، چین، تاجیکستان، لبنان
  2. استرالیا، ازبکستان، سوریه، هند
  3. ایران، امارات، هنگ‌کنگ، فلسطین
  4. ژاپن، اندونزی، عراق، ویتنام
  5. کره‌جنوبی، مالزی‌، اردن‌، بحرین
  6. عربستان‌، تایلند، عمان، قرقیزستان

آژانس مسافرتی سلام پرواز ایرانیان به عنوان مجری مستقیم تور قطر ویژه جام ملت های آسیا پرواز های ویژه ای را به مناسبت این رویداد ورزشی تدارک دیده است که شما عزیزان می توانید از آن بهره برده و شاهد رقابت های تیم ملی کشورمان در میادین بین المللی باشید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما به شماره 02122224444 در تماس باشید.

پرسش و پاسخ

  • سوالات خود را در مورد تور جام ملت های آسیا قطر 2023 در اینجا بپرسید.
  • قبل از مطرح کردن سوال، سوالات قبلی پرسیده شده توسط سایر مسافران را مطالعه کنید.
  • پاسخ سوال شما پس از پاسخدهی توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور