Phuket, a trip to dreams

پوکت سفری به رویاها

4 مرداد 1401

34 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

سلام من مشتاقم که از تجربیاتی که با همسرم به کشور تایلند شهر زیبا و رویایی پوکت داشتیم برای شما عزیزان بنویسم ، چه خوب و چه بد مهم نیست چون قرار نیست توی یک تجربه جدید همه چیز مطابق میل ما باشه فقط در کل سفر نکات مثبتش بیشتر باشه یعنی خوش گذشته بهتون ، در ادامه همراهم باشید .

خوب من و همسرم سفر زیاد رفتیم و از همه بیشتر دبی ، چون عاشقش هستیم و با روحیات ما عجینه ولی چون من عاشق طبیعت بکر و مناظر شگفت انگیزم برای ماه عسلمون تصمیم گرفتیم بریم به پوکت خوب اون چیزی که ما از پوکت شنیده بودیم یه شهر لاکچری و توریستی اونم از نوع گردشگران اروپایی و به اصطلاح خودمانی با کلاس و ما از اونجایی که دوست داشتیم سفری با آرامش داشته باشیم گفتیم بزن بریم … که بهترین گزینه است .

خوب شما برای رفتن به پوکت هم می تونید با پروازهای داخلی برید و هم با پروازهای خارجی و از اونجایی که ما عاشق پرواز امارات هستیم ، این پرواز را انتخاب کردیم و دلیل بعدی این بود که با توجه به اینکه پرواز 7 ساعت بود همسر جان گفتن با پرواز ایرانی کاملا سخته چون فاصله زمانی بالا است و این قضیه باعث شده که حدودا یک میلیون و 500 هزار تومان بالاتر از پرواز داخلی پرداخت کنیم ولی واقعا ارزشش رو داشت و تجربه بسیار عالی بود .

بلیط اکونومی امارات

می دونید که امارات ایرلاینز ، بزرگترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه و یکی از موفق ترین ایرلاین های دنیا بشمار میره که نقش بسیار پر رنگی را هم در جابجایی مسافران به اقصی نقاط جهان داشته و در ضمن این ایرلاین ، یکی از زیرمجموعه های شرکت عظیم “The Emirates Group ” متعلق به دولت محلی دبی است و دفتر مرکزی آن هم توی این شهر قرار گرفته و اینکه کلاس های پروازی هواپیمایی امارات در واقع همان سه کلاس پروازی معمولی که همه پرواز ها دارند را داراست ، یعنی : فرست کلاس ، بیزینس و اکونومی ولی با این تفاوت که در فرست کلاس این هواپیمایی : سه نوع کابین ، به شکل یک سوئیت کامل تعبیه شده است که واقعا من یکی از آرزوهامه که یک روزی تجربش کنم ، راستی بچه ها می تونید تو یوتیوب برید فیلم هاشو ببینید فقط بیهوش نشید از این همه امکانات ، خوب ما کلاس اکونومی بودیم و یه اتفاق بدی که افتاد این بود که ما دیر رسیدیم و کارت پرواز رو دیر گرفتیم و به همین دلیل که نتونستیم کنار هم بشینیم و این برای اول سفرمون کمی غم انگیز بود ولی همدیگرو کلی دلداری دادیم که مهم اینه که داریم یه تجربه بی نظیری رو بدست می آریم بعد همسرم به مهماندار گفت که امکانش هست جابجایی صورت بگیره و واقعا از رفتار ، کردار و ادب و توجهی که به ما داشتن شرمنده شدیم و همه کار کردن با 10 نفر صحبت کردن ولی کسی نپذیرفت و از ما بی نهایت عذر خواهی کردن ، خوب ما از فرودگاه امام خمینی بلند شدیم به مقصد دبی و بعد پوکت .

خوبی پرواز این بود که اینترنت رایگان داشتیم و اینکه صفحه مانیتور و دنیایی از فیلم و موزیک و کلی سرگرمی و انیمیشن که من چون نمی تونم تو هواپیما بخوابم نشستم و چند تا فیلم ایرانی و انیمیشن دیدم تا زمان بگذره و hc غذاهاش ، نوشیدنی ها و … که بگم براتون عالی بود که از این به بعد اگه بشه و بتونیم دوست داریم همیشه با امارات سفر کنیم ، چون واقعا امکانات عالی و راحتی توصیف ناپذیری برامون داشت و شما این امکان را دارید که از منو غذای مورد علاقه تون رو انتخاب کنید یعنی نیم ساعت قبل ازتون سوال می پرسن تا براتون سرو کنن ، عجب دلم دوباره سفر خواست چقدر خوبید آخه شما …

غذای پرواز امارات

غذای قسمت اکونومی

خوب ما بلاخره رسیدیم به پوکت ، تایم سفر ما در بهمن ماه بود ولی پوکت بسیار شرجی و نسبتا گرم بود ولی نه گرمایی که کلافه کننده باشه خوب فرودگاه پوکت اصلا اون چیزی که ما تصور می کردیم نبود بسیار معمولی و کوچیک بعدش به خودم گفتم بابا بازم به فرودگاه ما از این که بهتره !

فرودگاه بین المللی پوکت

صف بسیار طولانی بود و در نهایت رفتیم تو محوطه فرودگاه که مرد و زن تایلندی در حال داد زدن و خوندن اسم مسافران بودن که همون ترانسفر هتل ها بودن و ما بالاخره بعد نیم ساعت اونم خودمون پیداشون کردیم ، ما هتل هالیدی این اکسپرس (Holiday Inn Express ) رو انتخاب کرده بودیم که این هتل دقیقا در ساحل پاتونگ قرار داشت و تا ساحل تنها 2 دقیقه پیاده روی داشتیم و راستی در تمامی اتاق های این هتل بالکن اختصاصی وجود دارد و شما از استخر روباز ، باشگاه بدنسازی و اینترنت رایگان این هتل می توانید به راحتی استفاده کنید و اینکه از هتل تا مرکز خرید جانگ ‌سیلون (Jungceylon) که تنها مرکز خرید بزرگ و درست و حسابی این شهر بود تنها 10 دقیقه پیاده روی داشتیم و هتلمون تا شهر پوکت 25 دقیقه و تا فرودگاه بین ‌المللی پوکت 45 دقیقه رانندگی فاصله مسافتی داشت و با توجه به اینکه این هتل 4 ستاره تاپ بود ولی اونجوری هم تاپ نبود درسته که این هتل مدرن بود و اتاق ‌هایی با دکوراسیون زیبا و امروزی و تمیزی داشت و هر کدام دارای یخچال ، تلویزیون و صندوق امانات و … بود ولی من و همسرم در کل از امکانات و خدمات و سرویس دهی کارکنان این هتل چندان راضی نبودیم چون به زودو چند بار تماس تشریف می آوردن برای نظافت ولی ما تو دبی هتل 3 ستاره هم رفتیم از اینجا منظم تر و تمیز تر بودن ولی در کل بد نبود ولی نسبت به پولی که ما دادیم اصلا نمی ارزید چون ما شبی 70 دلار برامون محاسبه می شد .

هتل هالیدی این اکسپرس

خب ما رفتیم و مستقر شدیم ساعت 11 اینا بود که خیلی گرسنمون بود و زدیم بیرون و همین طور که سرچ می کردیم کجا بریم مک دونالد و پیدا کردیم و یه راست رفتیم تو و جاتون خالی نشستم و دلی از عزا درآوردیم و قیمت همبرگراش بین 180-340  بات بود .

مک دونالد در خیابان پاتونگ

بعدش که غذامونو خوردیم رفتیم اطراف دوری بزنیم تا منطقه رو بشناسیم و وقتی شما تو خیابون ساحل پاتونگ راه میرید کلی مغازه ، سالن های ماساژ ، غذاهای خیابونی و میوه فروشی و بار و رستوران می بینید و کلی گردشگر اروپایی که تو این بار ها نشستن و نوشیدنی می خورن و بعد از کلی راه رفتن داشتیم برمی گشتیم که تو اوج آفتاب و گرما یهو بارونی سیل آسا شروع شد که باورتون نمیشه هر کدومشون اندازه کف دستم بودن من تا بحال همچین بارونی ندیده بودم خیلی برام جذاب و دیدنی بود و کلی هم واستادیم تا بارون بند بیاد و راهی هتل شدیم چون خیلی خسته بودیم روز اول جای خاصی نرفتیم و تو راه یه سر رفتیم سوپرمارکت خرید و بعد هتل و استراحت .

تاپس مارکت در پوکت

روز دوم : روز دومه ما این طور شروع شد که من از خواب بیدار شدم و همسر جان چون خوابشون میومد برای صبحانه منو همراهی نکردن و همون بهتر که نیومد ! چرا؟ بچه ها یه چیزی بگم قبل از اینکه از صبحونشون بگم این که شهر پوکت خیلی بو میده یه بوی بدی مثل اینه که اومدین تو شیلات ماهی بخرید چون بیشتر شهرشون پر از ماهی ، خرچنگ ، لابستر و انواع و اقسام جونور هایی که اسمشونو نمی دونم که زنده در حال شنا کردن هستن و شما تازه تازه انتخاب می کنید تا براتون طبخشون کنن البته که اروپایی ها عاشق این مدل غذا بودن ولی ما ایرانی ها چون روی بو حساسیت خاصی داریم کمی برامون چندش و غیر قابل تحمله ولی این بو نمی دونم از چی یا از کجاست که تو سطح شهر حس می شه و متاسفانه این بی مزگی رو توی صبحانه هتل هم می دیدید واقعا چیز خاصی نبود که بشه خورد روز اول نه پنیری نه خامه ای فقط غذا و سوپ  های بد مزه تایلندی که همراه با سس شیرینی که کم مونده تو آبهاشونم بریزن بود که واقعا منی که اصلا بد غذا نیستم نمی تونستم بخورم و تنها به نان تست و میوه و کافی بسنده کردم و رفتم تو اتاقمون …

صبحانه هتل هالیدی این اکسپرس

دوباره بارون شده بود اونم چه بارونی عشق می کردم و به خدا می گفتم چی میشه از این بارون های خوشگل تو کشور ما هم بیاد آخه حس خوبی که هر روز یک ساعت الی 2 ساعت تجربش می کردیم .

بعدش جالبه دوباره آفتاب شد چه آفتابی که تصمیم گرفتیم با همسر بریم استخر هتل آبش سرد بود ولی من رفتم و کلی شنا کردم و بعد حمام آفتاب و نوشیدنی خنک که خیلی لذت بخش بود و خوبیش این بود که خیلی خلوت بود و موذب کسی نبودی و بعدش اومدیم بالا دوش گرفتیم و راهی ساحل زیبای پاتونگ شدیم که فقط 10 دقیقه با هتلمون فاصله داشت وای باورتون نمیشه که چه خبر بود کلی گردشگر و توریست که هرکدوم هر جایی که گیر آورده بودن یه زیر انداز پهن کردن و مشغول آفتاب گرفتن هستن یه عشق عجیبی دارن این اروپایی ها به آفتاب و دریا و آب برای من خیلی جالب بود چون کلا لباسشون مایو و بیکینی بود که یه پیراهن های تایلندی هم به وفور دیده میشه تو این خیابان که پیراهن های نخی گشاد و خنک و حریر مانند هستش که خیلی هم خوشگلن روش می پوشیدن و کلا اینارو تو همین لباس تا بعدظهر می دیدید و از هر فرصتی استفاده می کردن که برن لب ساحل من چون معذب بودم جهت آفتاب گرفتن توی اون همه شلوغی نرفتم ولی فضای بامزه ای بود و آفتابش کاملا سوزان اگه شما این محیط هارو دوست دارید گزینه بسیار مناسبیه .

خوب رسیدیم به تایم ناهار ، از اونجایی که من عاشق غذاهای دریاییم ولی از نوع ایرانیش تصمیم گرفتیم بریم یه دوری تو مرکز خرید جانگ ‌سیلون و ناهارمونو بخوریم که از این مرکز خرید براتون بگم که خیلی بامزه و خوشگله کلا 3 طبقه است و طبقه زیر همکف مخصوص سالن های اسپا و زیباییه که کلی هم شلوغه البته که سالن هاش از مراکز ماساژ سطح شهر تمیز تر ، خوشگل تر و گرون تره ولی محیط آروم و خوشگلی داره که شما را تشویق به خودآرایی می کنه و من تصمیم گرفتم برم ناخن هامو ژلیش کنم و انقدر اینا کارشون با دقت و تمیز بود که من لذت بردم و به پول ما 70 هزار تومان هزینه در برداشت و بعد از اون هم رفتیم .

مرکز خرید جانگ ‌سیلون

طبقه همکف انواع و اقسام عطر ، لوازم آرایشی و ساعت دیده میشه که اگر برای خریدتون برند براتون مهمه که در این مرکز برندهایی همچون : لانکوم ، استی ، لادر ، کلینیک ، اچ بیست پلاس ، رالف لورن ، جورجیو آرمانی و پل اسمیت همگی شعبه یا همون نمایندگی دارن و راستی بچه ها ساعت ها نیز عمدتا ژاپنی اند و کیفیت مناسبی هم دارند .

در طبقه بالای این مرکز خرید هم انواع فروشگاه های کفش و لوازم زنانه و اشیای تزئینی و خرید سوغات به سبک تایلندی کلی وجود داره و همچنین در این طبقه فروشگاه لوازم خانگی و کفش مردانه با برندهایی مانند پیر کاردین ، لاکوست ، ماتینو و پولو هم دیده میشه که اگه دوست دارید سری به این طبقه بزنید .

اینم بگم که ساعات کاری اینجا از ساعت 10 صبح تا 10 شب هست و آدرس : 181 Thanon Ratuthit Songroipi Rd, Tambon Patong, Amphoe Kathu, Chang Wat Phuket 83150, Thailand .

خوب یادم رفت از ناهارمون بگم بچه ها ما تو همون محوطه جانگ سیلون یه رستوران رو انتخاب کردیم که دقیقا اسمش یادم نمی یاد که غذای تایلندی سفارش دادیم خیلی نمی دونستیم که چی در انتظارمونه که غذارو آوردن و ظاهرا خیلی خوشمزه بود ولی یه بدی که مردم این شهر دارن اصلا با ادویه ها قهرن و اصلا نمی دونن نمک چی هست ولی باز طبخش بدک نبود و خوردیم ولی اونجور که بگیم واوو چه غذایی نبود حالا عکسشو براتون می زارم .

ناهار در مرکز خرید جانگ سیلون

بعد از غذا هم راهی خیابون های اطراف شدیم و دوری زدیم و رفتیم تو دنیایی از میوه های گرمسیری تایلند که هم تمیز شده و سلفون کشیده به فروش میرسید و هم کیلویی ولی ما از اونجایی که پوست کندنشون برامون سخت بود به همون آماده ها بسنده کردیم و باز هم شب شد و راهی هتل شدیم از اونجایی که کلی حله و حوله خوده بودیم میلی به شام نداشتیم و راهی هتل شدیم که کلی هم خسته شده بودیم خواب انتظار مارو می کشید .

میوه تایلندی

روز سوم : خوب صبح بلند شدیم مثل هر روز رفتیم واسه صبحونه و این سری خوب بود که عسل و خامه و پنیر اضافه شده بود با چند مدل نون و پنکیک های خوشمزه و غذاها و سوپ های بدمزه به همون صورت و میوه که پای ثابت ما بود بعد از اون زدیم بیرون و ما تو این 2 روز می دیدم که همه این توریست ها و گردشگر ها با موتورهای گازی یا حتی موتور سنگین در حال رفت و آمد هستن گفتم همسر جان بیا بریم سوال کنیم ببینیم چه جوریه ؟ جالبه بدونید نیازی به گواهینامه نداشت و اجاره ای بود اونم با چه قیمتی مثلا یک روز اجاره 150 بات ، بسیار هم مناسب بود و جالبه که مصرف بنزینشم بسیار پایین بود و اینکه فقط کافی بود که پاسپورتتون رو به امانت بزارید و موتور را ببرید و ما هم زدیم به سیم آخر و تجربه جدیدی رو شروع کردیم و همسرم گفت پایه ای بزنیم بریم تا شهر پوکت ؟ منم که عاشق کارای جنجالیم گفتم بزن بریم ! و اینچنین شد که راهی پوکت شدیم و نگم براتون از جاده ای که انتظار ما رو می کشید وای من که فقط جیغ می زدم و فیلم می گرفتم به قدری زیبا بود که این طبیعت بکر و سبز چشم هامونو نوازش می کرد و ما را غرق خودش کرد و خنکی هوا به طرف و هیجان موتور سواری از یه سمت بهترین بهترین تجربه ما در سفر پوکت شد و باز اگر بخوام برم فقط بخاطر همین موتور سواری باحالی بود که داشتیم .

خیابان پاتونگ

در ادامه اینکه در راهنمای گوگل مپ دنبال یکی از جاذبه های باحال پوکت گشتیم به اسم شهر قدیمی پوکت ، راهی شدیم یه 20 دقیقه ای عشق کردیم تا رسیدیم به این مکان رنگی رنگی زیبا که راستی بچه ها در اینجا ترکیبی از فرهنگ تایلندی ، چینی ، مالایی ، هندی را یکجا با هم حس می کنید و به محض دیدن اینجا حس یک جامعه به نسبت جوان و درحال رشد و یک ترکیب منحصر به فرد از افراد با فرهنگ‌ های مختلف و بامزه از کشورهای مختلف را در کنار هم پیدا می کنید و این شهر دقیقا از 5 خیابان اصلی و کوچه های کوچک تشکیل شده است که دور به دور هم می چرخد و ما چون موتور داشتیم سختی پیاده روی رو نداشتیم و اینجا پر بود از مغازه های سنتی فروشی و تهیه سوغات که خیلی بامزه بودن و حس قدیمی بودن آن ما رو غرق لذت کرد .

شهر قدیمی پوکت

ما در ابتدا وقتی به خیابان پانگ نگوا رسیدیم ، یک کتاب فروشی بامزه پر از کتاب های دست دوم رو دیدیم و یکم جلوتر که رفتیم ورودیه شهر چینی ها بود که کلی هم رستوران ، مرکز خرید ، بازارهای سنتی و رستوران چینی اونجا بود راستی توی این خیابان یک آرامگاه زیبا هم قرار گرفته که خیلی قدیمی و برای تایلندی ها قابل احترامه و البته در گذر سال ها نوسازی شده بود چونکه کاملا مشخص بود که بهش کلی رسیده بودن و وقتی جلوتر رفتیم  یک هتل ، رستوران و کافی شاپ به نام On On Hotel قرار داشت که رفتیم یه نوشیدنی زدیم و جالب بود که نوع معماریش خیلی خاص و قدیمی بود و یکی از افتخاراش که روی دیوارش نصب کرده بود این بوده که در فیلم ” ساحل The Beach ” نیز این ساختمان قدیمی کاملا به تصویر کشیده شده بوده و بعد از خوردن نوشیدنی سوار موتور جانم شدیم راستی تو این خیابان مغازه خیاطی ، گالری‌ های هنری ، رستوران چینی و کلی جاذبه بامزه دیگه ای هم بود که تعدادشون کم هم نبود .

بعدش هم کلی معبد رو سر زدیم و عکس گرفتیم ، شاید مهم باشه بدونید که توی شهر پوکت کلی معبد وجود داره که تعدادشون کم هم نیست و ما با توجه به اینکه سرچ کردیم و مهماش رو تو لیستمون گذاشتیم و اون روز تصمیم گرفتیم که بریم معبد ” وات چالونگ Wat Chalong Temple ” که خیلی هم ابهت و زیبایی داشت و ضمنا این معبد وات چالونگ ، اصلی ‌ترین معبد پوکت شناخته می شود که از دیرباز مکانی برای عبادت بوداییان در این سرزمین بوده و معماری جالب توجه و فضاهای دیدنی درون این معبد و همچنین تماشای آیین‌ های مذهبی و حرکات موزون بومیان در حین عبادت که به شکل مجسمه هایی بزرگ و جذاب در امده من یکی رو غرق و مبهوت خودش کرد ، راستی بچه ها برای رسیدن به این معبد باید حدودا ۱۰ کیلومتر به سمت جنوب شهر پوکت حرکت کنید که ما با موتور مسافت کمی را سپری کردیم ، شما هم برای اینکه بتونید همه جای پوکت رو ببنید الکی پول کرایه تاکسی یا خرید پکیج های تور گردشگری را ندهید و خودتون راهی تجربه های جدید بشید .

معبد وات چالونگ

بعد از دیدن این جاذبه های با حال راهی پاتونگ شدیم و حدود ساعت 8 اینا بود که به هتلمون رسیدیم و زود خوابیدیم چون فردا ساعت 6 صبح راهی رفتینگ پوکت و بخش های تفریحی فوق العاده آن بودیم .

روز چهارم : روز بعد اقامت ما در شهر رویایی پوکت این چنین آغاز شد که ما صبح بلند شدیم رفتیم صبحانمون رو خوردیم و توشه راه را برداشتیم و راهی شدیم .

خوب بچه ها اول اینکه ترانسفر صبح اومد دنبالمون و راه افتادیم سمت جایی که قرار بود با قایق بریم به سمت یه عالمه تجربه عالی … یه نیم ساعت تا 45 دقیقه با ماشین راه بود که رسیدیم به یه محوطه بزرگ و ما رو هدایت کردن به ییه سالن که وسایل مختلف و دمپایی های مخصوص این تور و لوازمی که نیاز بود رو می فروختن و بعد در اونجا با صبحانه و چای و نسکافه ازمون پذیرایی کردن و بعد یه سری توضیحات به زبان انگیلیسی در مورد برنامه های اون روز دادن و موارد ایمنی که باید رعایت کنیم و بعدش بهمون دستبد دادن و سوار یه ماشین شدیم و بعد اینکه نزدیکای ساعت 12 این طورا بود که رسیدیم به یه جایی که کمپین مسافرا و توریست ها بود البته در روز خیلی نمی شد تورهای مختلف به اینجا بیان یعنی از روز قبل تعداد افراد حتما باید ست می شد ما که رسیدیم ناهار آماده بود که نگم براتون از بوی بد و بدمزگی که ما ابتدا کشیدیم ولی همون جوری گذاشتیم و فرار و بعد به بشقاب بزرگی از میوه انبه بسنده کردیم و تقریبا گرسنه راهی رفتینگ فوق العاده جذاب شدیم .

غذا در تور رفتینگ پوکت

رفتینگ یکی از تجربه های عشق من بود که کلی ذوق داشتم برای اون روز چون تا بحال تجربش نکرده بودم ، رفتیم تو لباس و جلیقه نجات و کلاه ایمنی رو گذاشتیم و البته موضوع جالبی که اونجا بود از همون اول هم فیلم و هم عکس از شما تهیه میکنن که بعد از اتمام اون در صورت لزومتان می تونید به قیمت 100 بت ازشون بخرید .

در مورد رفتینگ پوکت بگم که یک لذت باورنکردنی قایق سواری در یک مسیر حدودا 5 کیلومتر تا 5 ، 7 یا 9 کیلومتر که بنا به سلیقه خودتون انتخاب می کنید که بسیار هیجان انگیز است و شما را در بین جنگل های بکر پوکت برده و تجربه یک ماجراجویی بینظیر را بهتون هدیه می ده و شما سوار بر قایق های ۶ نفره بادی بر روی امواج خروشان رودخانه کلی بالا و پایین می پرید و کیف می کنید، من و همسر جان که به قدری جیغ زدیم دیگه گلومون گرفته بود تازه اونجا 2 تا دوست ایرانی هم پیدا کردیم که تا آخر شب با ما همراه بودن ، راستی رفتینگ اجازه گوشی بردن نداشتیم این عکس هم از فیلم اسکرین شات گرفتم و اگه بتونم حتما فیلممونم براتون می زارم .

رفتینگ در پوکت

بعد از رفتینگ ما رو راهی یه ون هایی کردن و رفتیم با یه مدل وسیله نقلیه چهار چرخ که  ATV نام داشت در دل جنگل چرخیدیم که خیلی این موتورا بامزه بود البته قبلش نحوه استفادشو بهتون یاد می دن و یه لیدر جلو شما می ره و مواظب ما بود و ما هم پشت اون در حرکت بودیم وای واقعا خیلی خیلی حال داد من که کلی ذوق مرگ شده بودم و بعد از اون هم رفتیم سراغ فیل سواری که این قسمت اون روز جزو ناراحت کننده ترین بخش تور 1 روزه من و همسرم بود که الان که دارم براتون می نویسم کلی عذاب وجدان دارم که چرا سوار یه موجود زنده شدم برای تفریح خودم این کار اصلا انسانی نبود و دیگه هیچوقت این کار رو نمی کنم ، بچه ها به قدری این فیل ها پیر بودن که دیگه چشمهاشون مشخص نبود خیلی غمگین و خسته بودن از بدجنسی ما آدم ها و بعد ما اصرار داشتیم که زود برگردیم و راستی کلی هم اینجا عکس گرفتیم و در نهایت موقعی که برگشتیم یه فیلم هیجانی و توپ به ما نشون دادن که هزینش به پول ما 100 تومان می شد ما هم با دوستمون 50 / 50 حساب کردیم و فیلم و گرفتیم که یادگاری برامون موند راستی هزینه این تور یک روزه نفری 500 بت بود .

راستی بعدش ما رو به جنگل میمون ها هم بردن که اولش م یتونستید با 100 بت براشون غذا بگیرید و انقدر اینها ناز و باهوش بودن و بدون هیچ آزاری پیشتون میشستن و موز و لوبیا و ذرت خام می خوردن که اینجا هم کلی کیف کردیم برام خیلی تجربه بامزه ای بود .

غار میمون ها در پوکت

راستی کلی هم فیلم گرفتم ازشون بتونم میزارم تا ببینید و بعد از اون دوباره به همون سالن اول رفتیم و منتظر ترانسفر که برگردیم به هتل و وقتی بعد 1 ساعت رسیدیم به قدری خسته بودیم که یه چیزی خوردیم و رفتیم واسه خواب .

روز پنجم : روز پنجم ما سفر به سمت امواج خروشان جزیره جیمز باند فوق العاده بکر و زیبای پوکت را بود که طبق معمول صبح مجدد ترانسفر اومد دنبالمون و راهی شدیم حدود 1 ساعت و نیم رسیدیم به مکانی که باید با قایق به سمت جیمز باند می رفتیم رسیدیم ، در اینجا کلی توضیحات همراه با ویدئو پروژگتور تمام مکان ها و جزایری که قرار بود نشونمون بدم با مسائل امنیتی رو خیلی دقیق بهمون توضیح دادن و راستی تور لیدرمون خیلی هم شوخ طبع و بامزه بود و نقش بسزایی در خوش گذشتن این تور یک روزمون داشت و بعد از پذیرایی با چای و میوه راهی قایق شدیم و قایقی 2 طبقه بود و خیلی بامزه از پله ها که رفتیم بالا بازم یک میز بزرگ بود از میوه و نوشیدنی های سرد و گرم و همچنین الکلی که باید هزینشو جدا حساب می کرد هر کسی که راغب بود تست کنه ف تور لیدرمون شروع کرد برنامه هایی که برامونو داشت دونه دونه گفت و از صخره های خطرناکی که نباید حتی دستمون بهشون می خود و خیلی مسائل دیگه …

موضوعی که مهمه بدونید در خصوص وسایل و نوع لباسیه که برای سفر به این تور یک روزه  باید بپوشید و همراه ببرید ، ببینید بچه ها شما دارید می رید وسط دریا قطعا باید یه لباس راحت و نخی به خاطر رطوبت بالای این جزایر بپوشید و اگر اهل شنا در وسط دریا با ماهی های رنگارنگ و خوشگل و آب های شفاف و تمیز پوکت هستید حتما زیر لباستون مایو و برای خانم ها در صورت سلیقه بیکینی همراهتان باشد یعنی به تن داشته باشید چرا که نکته ای که حائز اهمیته اینه که جایی برای تعویض لباس ندارید پس زیر لباستون حتما مایوهاتون به تن باشه و ترجیحا تاپ و شلوارک مناسبه برای این تور 1 روزه و پرهیجان جیمز باند که هم راحت باشید و ضمنا لباس تمیز دیگری هم داشته باشید برای برگشت چون قطعا خیس آب می شوید و می تونید برید طبقه اول و با دردسر تعویض کنید .

یه توضیحی از این جزیره بهتون بدم از اونجایی که من بلاگر هستم و کارم مقاله نویسی برای سایت های آژانس های مسافرتی اطلاعات زیادی از جاذبه ها و مکان های تفریحی شهرها و کشورها دارم که دوست دارم در قسمت هایی از سفرنامه ام به شما انتقال بدم : جزیره جیمز باند پوکت که اسم اصلی اون جزیره Ko Tapu است که یکی از مجموعه جزایر اطراف پوکت می باشد که درست در فاصله حدودا 15 کیلومتری از اینجا جا خوش کرده و علت نامگذاری جزیره Ko Tapu به جزیره جیمز باند پوکت این موضوعه که یکی از سری فیلم های 007 که همه شماها شنیده اید با شخصیت معروفش که ” جیمز باند ” بود در این جزیره بکر و خوشگل ساخته شده و دقیقا محبوبیت و مشوریتش را مدیون این فیلمه و اینکه شما با ورود به جزیره جیمز باند پوکت غاری بسیار زیبایی را می بینید که می توانید با سوار شدن بر قایق ، به داخل آن رفت و آمد کنید و حسی وصف نشدنی را به خودتون هدیه بدید .

جزیره جیمز باند

نزدیک جزیره به محوطه بزرگی رو درست کردن که تمام تاریخچه این جزیره و جزایر اطراف این را دقیق به زبان انگلیسی نوشتن و کلی دکه های خوردنی و سوغاتی فروشی هست که گردشگرا مشغول عکس انداختن و یا خرید هستند به ما گفتن نیم ساعت زمان دارید که اینجا چرخ بزنید و برگردید سمت قایقتون و ما هم چون قصد خرید نداشتیم فقط عکس انداختیم واقعا نمی تونم از زیبایی اینجا براتون بنویسم چون توصیفش خیلی سخته باید برید و ببینید و ما بعد از نیم ساعت راه افتادیم سمت ساحل Koh Ping Ghan که یکی دیگر از جاذبه های نمادین و زیبای این منطقه محسوب می شود و در واقع این ساحل که خیلی هم جذابه بچه ها یک صخره  بسیار بلندیه که تعداد زیادی غار کوچک در دل خودش داشت  و می دونید جالبه که دیدن تک تک این غارهای استلاکتیت که کلی هم شگفت انگیزه علاوه بر اینکه بسیار هیجان انگیز و مبهوت کننده بود کلی هم سرگرممون کرد و برای رفتن به این غارها ما رو با قایق های بادی کوچولو 2 نفری با سرنشین حرفه ای خودش بردن تو دل کوه که واقعا جذاب و دیدنی بود که خیلی هم خوش گذشت راستی ضد آفتاب فراموش نشه خانم ها آفتابش بدجور سوزان بود کلاه البته گزینه بهتریه برای ما که پوست حساسی داریم .

جزیره زیبای جیمز باند

بعد از اون تور لیدر مهربون ما مارو برد به دیدن جزایری با نامهای : ” تالو ” و  ” خاو فینگ کان و دهکده شناور ماهیگیری شگفت ‌انگیز مسلمانان به نام ” کوپانی ” البته که فقط گذری کردم چون تایم زیاد نداشتیم  و راستی ناهارمون هم تو قایق خوردیم که مرغ کنتاکی بود به همراه سبزیجات ، برنج نپخته و داغون ، ماکارونی افتضاح و سوپ آب و …. که به نظر من با خودتون ساندویچی چیزی ببرید فقط گزینه عالی این تورها میوه های خوشمزه تایلندیه که قابل تحمله ولی چون خیلی گرسنمون بود فقط چشمامون رو بستیم و یه کوچولو مرغشو خوردیم .

جزیره جیمز باند

در این حین تور لیدر بامزه و خوش زبونمون ما رو راهی یه جایی کرد که اصلا اسمش توی ذهنم نیست که با پای پیاده باید باید از دورن یک غار تاریکی که باید با چراغ قوه ای که می گرفتن رد بشی که بسیار هم تیزه که حواستون باشه کفش پاتون باشه چون پاهاتون رو جر میده بعد که بری می رسی که یه نور که وقتی وارد میشی نفست تو سینه حبس میشه از این همه قدرت خداوند که هدیه داده به ما انسان ها که چشمهامون خسته نشه هیچ وقت و تمام این درختان ریشه هاشون بیرون از خاکه انگار برعکسه خیلی خوشگله عکس هاشو براتون میزارم .

جیمز باند پوکت

بعد از نیم ساعت برگشتیم سمت قایق های بادی و رفتیم تو قایق اصلیمون و راهی برگشت به هتل شدیم ، روز زیبا با تجربه های خوبی بود ولی در کل خیلی و اونجور که تعریف می کردن نبود قشنگ بود ولی نمی تونم اغراق کنم من خودم فی فی رو بیشت دوست داشتم .

غارهای جزیره جیمز باند

خوب برگشتیم به همون سالن اولی و ترنسفر منتظر ما بود و برگشتیم و از اونجایی که از صبح هیچی نخورده بودیم رفتیم یه دوش گرفتیم و رفتیم تو خیابان همیشه زنده پاتونگ که کلی کافه ، رستوران و غذاهای خیابانی مارو گیج می کرد که کدوم رو انتخاب کنیم و بلاخره از اونجایی که نوع طبخ غذاهای تایلندی مورد علاقه من و همسرم نبود تصمیم گرفتیم بریم یکی از شعبه های پیتزا هات Hot که دقیقا تو مرکز خرید جانگ سیلون هستش رفتیم و یه پیتزا و سیب زمینی تنوری با دو تا دلستر سفارش دادیم که کلا یادمه شد 120 هزار تومان به پول ما که بسیار خوشمزه و بی نظیر بود .

راستی بچه ها در مورد غذاهای تایلندی بگم که واقعا خیلی بو میده و تو همشون از یک نوع سس شیرین کمی تند نارنجی رنگ استفاده می کنند که اصلا طبق سلیقه ما ایرانی ها نیست و اینکه هر کس به شما میگه تایلند همه چیز مفت و ارزونه واقعا داره دروغ میگه شاید تو پاتایا ارزون باشه ولی پوکت چون یه شهر تقریبا لاکچریه مثلا و توریست های خارجی توش زیاده همه چیز گرونه مخصوصا رستوران های خوبش مثلا برای یک وعده شام یا ناهار فرقی نمی کنه با نوشیدنی کمه کم باید 150 تا 200 هزار تومان پول پرداخت کنید که برای 8 روز و 7 شب با این وعده های غذایی زیاد اصلا مقرون به صرفه نیست ولی اگر می تونید و یا دوست دارید غذای تایلندی پیشنهاد من غذاهای خیابانی پوکت هست که بسیار ارزونه مثلا 15 تا میگو بزرگ فقط 10 هزار تومان بود قیمتاش واقعا عالیه ولی من دوست نداشتم شاید شما مشتاق باشید تستش کنید ، عکسشو میزارم .

غذاهای خیابانی تایلند

بعد از خوردن شام راهی هتل شدیم که فردا باز یه تور هیجان انگیز به جزیره زیبای فی فی داشتیم .

روز ششم: خوب عزیزای دل ما صبح مجدد 6 صبح از خواب بلند شدیم رفتیم صبحانمونو خوردیم و منتظر شدیم تا ترنسفر بیاد دنبالمون ، راهی شدیم مسیر رفتن به جزیره فی فی طولانی تر بود نسبت به جیمز باند ما حدود 1 ساعت بعد به جایی که قرار بود از اونجا با قایق های تندرو یه چیزی تو مایه های جت اسکی ولی بزرگترشو تصور کنید دقیقا 45 تا 50 دقیقه زمان می بره که به این جزیره برسید .

جزیره فی فی پوکت

یه توضیحی در مورد این جزیره عشق جان به شما بگم که درست در ۴۸ کیلومتری جزیره پوکت ، جزایر شش گانه فی فی قرار گرفتن که از زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند هست که ما خیلی لذت بردیم از این تور و همانطور که در بالا گفتم قایق های تند رو، این ۴۸ کیلومتر را طی 45 الی یک ساعت طی می کنند و از الزاماتشم اینه که جلیقه نجات حتما تنتون باشه و در این فاصله یک ساعته حتی می توانید در طی مسیر شنا هم بکنید خودشون جایی رو برای این منظور دارند پس نگران نباشید و اما فراموش نکنید شنا کردن در صخره های فی فی بسیار لذت بخش تر است و من چون خودم عشق آب تنی ام قول می دم بهتون تجربه این شنا از بهترین آب تنی های عمرتان خواهد بود پس تردید نکنید .

جزیره فی فی در پوکت

بچه ها جزایر شش گانه فی فی دو جزیره اصلی را در خود جای داده که یکی از آن ها خالی از سکنه هستش و با اسم phi phi lei شناخته می شود و در دیگری مسلمانان جنوب تایلند سکونت دارند و عموم مردم تایلند با نام phi phi Don صداش می کنن و از اصلی ترین ویژگی این جزایر این است که هیچ وسیله نقلیه موتوری در این جزایر به چشم نمی خورد و اینکه در این جزیره کلی هتل ، رستوران های زیبا و خاص ، کافه بار های مختلف و دنج و در نهایت سواحل زیبا با ورزش های آبی نیز هست که اگر اهلش هستید کلی لذت بخش خواهد بود ما فقط 1 ساعت زمان داشتیم که توی این جزیره بزرگ باشیم چون وسعتش زیاد بود و تازه خیلی از گردشگران به جای پوکت اینجا را انتخاب کرده بودند برای اقامت که انصافا کار درستی هم انجام دادن چون اینجا بی نظیره و ما جاتون خالی رفتیم سالاد سزار و نوشیدنی سفارش دادیم و خوردیم و رفتیم کلی عکس گرفتیم و در نهایت راهی برگشت از دنیای بکر فی فی شدیم ولی حیفم میاد عکساشو براتون نزارم خیلی زیاده ولی چند تاش خالی از لطف نیست .

جزیره فی فی پوکت

خوب بعدظهر که رسیدیم رفتیم دوباره گردش و اینبار رفتیم به خیابان بنگلارود ” bangla road ” که یه خیابونی تو مایه های واکینگ استریت پاتایا که کلی بار و دیسکو و مغازه و رستوران داشت و … چون این خیابون مناسب حال ما زوج گلشکفته نبود اومدیم رفتیم یه جای دیگه شام  رو بزنیم ، یه رستورانی رفتیم غذاش عالی بود تو خیابون پاتونگ اسمشو یادم نمی یاد ببخشید که موزیک زنده پخش کرده بودن و نسبتا غذاش گرون بود ولی ما دل و زدیم به دریا و رفتیم تو و از اونجایی که همسر عاشق پیتزا هست باز سفارش ما شد پیتزا ، نان سیر ، لیموناد و کوکتل که عالی بود فکر می کنم حدود 240 تومان پول غذامون شد .

غذا در پاتونگ

خوب فقط دو روز تا برگشتمون داشتیم خیلی زود گذشت ولی 7 شب و 8 روز به نظرم برای سفر به پوکت عالیه به ما که کلی خوش گذشت جاتون خالی بود .

روز هفتم : خوب روز هفتم ما دوباره با موتور سواری آغاز شد و ما رفتیم مجدد برای 2 روز موتور رو کرایه کردیم و رفتیم اینبار به معبد بودای بزرگ که خیلی خیلی توصیش می کنم برید من که خیلی دوسش داشتم .

یه توضیحی در موردش بدم که معبد بودای بزرگ ” Phuket Big Buddha ” یکی از نشانه های مهم و قابل احترام در پوکت به شمار می ره که مجسمه سنگی بودا در بالای تپه ای که بین خلیج چالونگ Chalong Bay و دریای کاتا Kata Sea قرار گرفته و شما وقتی دارید می رید بالا یه جاده زیبا پر از گل و گیاهان منحصر به فردی که تابحال به چشمتان نخورده را می بینید که این جاده خیلی هم پر پیچ و خمه که ما با استرس با موتور بالا رفتیم و از همون ایین هم این مجسمه به دلیل اینکه 45 متر ارتفاع و 25 متر پایه این مجسمه از زمین است قابل مشاهده هست .

بیگ بودا پوکت

راستی بچه ها از پوشیدن لباس نامناسب مثل دامن های کوتاه و تیشرت هایی که عکس و یا متون اهانت آمیز دارند و تاپ برای هم خانم ها و هم آقایون ممنوعه و اجازه ورود به شما رو نمی دن پس دقت رو این موضوع داشته باشید و آدرس این معبد : Phuket, Mueang Phuket District, Phuket, Thailand و راستی بچه ها اینجا از ساعت 8 صبح تا 7:30 بازه و ما تمام اینجا رو دقیق دیدیم و گشتیم و عکس گرفتیم چون مناظرش فوق العادست و درخت هایی داره که می تونید آرزوهاتونو بنویسید و بهشون وصل کنید .

درخت آرزوها در بیگ بودا

بعد از اینجا راهی پاتونگ شدیم و اینکه با توجه به خستگی هایی که داشتیم یه راست رفتیم هتل و استراحت کردیم چون فقط فردا رو داشتیم برای خرید سوغاتی و میوه های خوشمزه تایلند پس کلی بدو بدو داشتیم پس ترجیحا خواب بهترین گزینه بود برای من و همسر جان .

روز آخر : روز آخر ما یه جورایی دلگیر هم بود چون باید بر می گشتیم کلی اینجا بهمون خوش گذشته بود و همیشه برگشت از سفر یه کوچولو ناراحت کننده خواهد بود خوب ما اول رفتیم بازارهای محلی و مرکز خریدی که بالا گفتم بهتون سوغاتی هامونو خریدیم و رفتیم بازار میوه پوکت که دنیایی از میوه های نایاب و گرمسیری را می تونید بخرید که ما برای خانواده هامون کلی میوه خریدیم و تند تند اومدیم هتل جابجاشون کردیم .

بازارچه میوه پوکت

یه مورد عجیبی که ترنسفر فرودگاه خیلی زودتر از تایمی که اعلام کرده بود زنگ زد گفت من رسیدم و خیلی از خرید های ما موند تجربه شد ولی شما هیچ وقت خریدتون رو برای روز آخر نزارید چون مثل من حالتون گرفته میشه و بعد از پوکت همیشه سبز و زیبا و دوست داشتنی به مقصد فرودگاه خداحافظی کردیم و رفتیم فرودگاه پروازمون برای ساعت 10 شب بود به مقصد دبی و بعد دبی تهران که ساعت ساعت 3 بامداد رسیدیم دبی و بعد از 4 ساعت چون پروازمون ساعت 7 صبح بود و بعد از این 4 ساعت ترانزیت شدیم ساعت 7 صبح به مقصد تهران با پرواز امارات که حدود ساعت 9 رسیدیم به فرودگاه وطن ، فرودگاه بین المللی امام خمینی و دوست همیشه مهربونمون که در تمامی سفرهامون ما رو شرمنده میکنه به استقبالمون اومد و سفر ما در اینجا به انتهایش رسید .

به من و همسرم این سفر خیلی خوش گذشت ، پر از خاطرات خوب و البته کمی بد ولی در نهایت پر از تجربیات ناب بود که سعی کردم در این سفرنامه با تمام جزئیات برای شما علاقه مندان شرح بدهم و سعی کنید که نکات مثبت و منفی را مدنظر بگیرید که سفری بهتر و ارجح تر از ما پیش رو داشته باشید.