How much does it cost to travel to Georgia

هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟

21 خرداد 1401

5 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

رابطه ما ایرانی ها با کشورهای ناحیه قفقاز خوب است! هر چه نباشد در روزگار نه چندان دوری همه عضو یک کشور بوده ایم و زمینه های فرهنگی مشترک زیادی با هم داریم. گرجستان یکی از زیباترین کشورهای این ناحیه است و در سال های اخیر سیاست های خود را روی جذب توریست متمرکز کرده است. هر سال به تعداد گردشگران ایرانی گرجستان اضافه می شود و تورهای این کشور هم تنوع بیشتری پیدا می کنند. در این مقاله به بررسی هزینه تور گرجستان می پردازیم. 

هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟

همین ابتدای کار باید بگویم که هزینه سفر به گرجستان چندان بالا نیست. اگر نکاتی را که در ادامه مطرح می کنم در نظر بگیرید، می توانید یک سفر ارزان و در عین حال لذت بخش را تجربه کنید و قبل از هر چیز باید ببینیم چه نوع سفری را مد نظر دارید. گرجستان به ما خیلی دور نیست و می توانید زمینی به این کشور سفر کنید. این نوع سفر لذت های خاص خودش را دارد و هیجان انگیزتر است. ممکن است هزینه های کمتری هم داشته باشد اما وقت بیشتر و آمادگی بیشتری می طلبد و اگر قصد ریسک و ماجراجویی را ندارید و فقط می خواهید چند روز را به استراحت بپردازید، خرید تور انتخاب مناسبی است. یک آژانس مسافرتی معتبر پیدا کنید و همه کارها را به آن ها بسپارید. در حال حاضر قیمت تور گرجستان حدود سه تا پنج میلیون تومان است. 

 

سفر به گرجستان شامل چه هزینه هایی می شود؟

اگر سفر با تور را انتخاب کرده باشید، بیشتر هزینه ها در مبلغ تور محاسبه شده اند و دیگر لازم نیست جداگانه مبلغی پرداخت کنید. با این حال، چند عامل مهم و موثر در هزینه سفر به گرجستان وجود دارند که به بررسی آن ها می پردازیم.

 

هزینه اقامت و هتل

قیمت هتل ها در گرجستان چندان بالا نیست. البته باید در نظر بگیریم که چه نوع هتلی می خواهید. اگر یک اقامت اقتصادی و معمولی مد نظرتان باشد، بین 25 تا 60 دلار برای هر شب اقامت باید بپردازید. برای هتل های لوکس تر چهار و پنج ستاره این هزینه حدود 100 تا 288 دلار خواهد بود. اگر با اقامت در هاستل مشکلی نداشته باشید، هزینه سفر به گرجستان کمتر هم می شود. با مبلغی حدود 20 دلار می توانید یک هاستل خوب پیدا کنید. 

 

هزینه غذا و رستوران

گرجستان غذاهای متنوعی دارد و بیشترشان با ذائقه ما ایرانی ها هماهنگ هستند. یک وعده غذای ساده و ارزان در گرجستان حدود سه دلار هزینه دارد. اگر بخواهید غذای خود را در یک رستوران معمولی میل کنید باید مبلغی در حدود پنج تا پانزده دلار هزینه کنید. فست فودهایی مثل مک دونالد حدود 4 دلار هزینه دارند. با هزینه کمتر از یک دلار می توانید غذای محبوب گرجستان یعنی خاجاپوری را میل کنید. در گرجستان می توانید غذاهای ایرانی هم پیدا کنید. البته من پیشنهاد می کنم چند روزی را که در سفر هستید از دایره امن خود خارج شوید و غذاها و مزه های جدید را کشف کنید! اما اگر هوس غذای ایرانی کردید می توانید آن را با قیمتی حدود 7 تا 11 دلار تهیه کنید. 

 

هزینه حمل و نقل 

برای گشت و گذار در گرجستان می توانید از مترو، اتوبوس، مینی بوس یا تاکسی استفاده کنید. ورودی تاکسی در گرجستان یک دلار است و به ازای هر یک کیلومتر 20 سنت به آن اضافه خواهد شد. کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر، حدودا 10 دلار می شود ؛ ضمنا در گرجستان ایستگاه های اتوبوس و مینی بوس با تابلوهای راهنمای دیجیتال به زبان انگلیسی و گرجی وجود دارد و با استفاده از آن ها می توانید به راحتی در شهر گردش کنید. هزینه بلیت اتوبوس و مینی بوس حدود دو تا سه هزار تومان است. اتوبوس ها ایستگاه های مشخص دارند اما در مورد مینی بوس این طور نیست. می توانید بین ایستگاه ها هم از راننده درخواست توقف کنید. برای سفر با مترو، می توانید بلیت تک سفره تهیه کنید که حدودا دو هزار تومان هزینه دارد یا از کارت الکترونیک استفاده کنید که هزینه آن حدود نه هزار تومان می شود. 

 

هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری

گرجستان جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. هم طبیعت زیبا و هم بافت تاریخی این کشور برای توریست ها بسیار جذاب است. در ادامه فهرستی از جاذبه های گردشگری این کشور و هزینه های حدودی بازدید از آن ها را مشاهده خواهید کرد.

 

  • ورودی تله کابین تفلیس: ۱ لاری
  •  
  • ورودی پارک آبی جینو پردایس: ۴۰ تا ۱۵۰ لاری 
  •  
  • هزینه شهربازی متاتسمیندا با توجه به نوع و تعداد بازی ها: ۳ تا ۷۷ لاری
  •  
  • هزینه حمام گوگردی گولو: ۳۰ تا ۲۲۰ لاری
  •  
  • هزینه پارک تفریحی آسترا بسته به نوع تفریحاتی که انتخاب می کنید : دارای چندین بازی مانند کارتینگ، اتاق تیراندازی و  بیلیارد بین ۱ تا ۲۰ لاری
  •  
  • هزینه پارک آبی یوروپارک: بین ۳۰ تا ۴۰ لاری
  •  
  • ورودی باغ ملی گیاه شناسی گرجستان: ۳ لاری
  •  
  • باغ وحش تفلیس: ۲ لاری

همچنین هزینه ورودی کلیسای جامع تثلیث یا سامبا، قلعه تاریخی ناریکالا و دریاچه لیسی رایگان است و رد نهایت بدانید که جزئیات هزینه سفر به گرجستان را با هم بررسی کردیم. حتی با در نظر گرفتن نوسان نرخ ارز، هنوز هم می توانیم بگوییم سفر به این کشور زیبا چندان گران تمام نمی شود. البته همان طور که گفتم، مسئله هزینه ها به سبک مسافرت شما وابسته است. در هر صورت، چه از طرفداران سفرهای لوکس باشید و چه از اهالی ماجراجویی و هیجان، بالکن اروپا جذابیت های فراوانی برای تان خواهد داشت. 

 

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور