Republic of Armenia Square

میدان جمهوری ارمنستان

21 خرداد 1401

7 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

ایروان از جذاب‌‌ ترین شهرهای ارمنستان به شما می رود و جاذبه ای ارزشمند و دیدنی به نام میدان جمهوری ارمنستان در این شهر قرار دارد که همه ساله گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان را به قصد بازدید به سمت خود می کشاند. عموما هر شهر جذابی از سوی گردشگران با کمک یک نماد شناخته می شود، به عنوان مثال نمادی که تهران را در سرتاسر جهان معرفی می کند، میدان آزادی آن است. در ایروان نیز میدان جمهوری به عنوان نماد شهر شناخته شده است به طوری که گردشگران و بومیان، از آن به عنوان قلب تپنده ایروان یاد می کنند. اگر با تور ایروان سفر کرده باشید حتما این میدان زیبا را دیده اید. شاید شما این بنا را دیده باشید اما اطلاعاتی دقیق از آن نداشته باشید؛ پس با ما در این مطلب همراه شوید تا در ادامه شما را با بخش‌های مختلف این میدان بیشتر آشنا کنیم.

 

در ایروان جاذبه ای ارزشمند و دیدنی به نام میدان جمهوری ارمنستان در این شهر قرار دارد که همه ساله گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان را به قصد بازدید به سمت خود می کشاند.

گذری بر میدان جمهوری ایروان ( Republic Square )

این میدان در گذشته به نام میدان لنین شناخته می شده و علت این نام گذاری مجسمه ای از لنین بود که در محوطه میدان قرار داشت و بعد از استقلال ارمنستان و با برداشتن مجسمه نام میدان نیز تغییر کرد؛ کار ساخت این میدان به همراه تمامی ساختمان‌های اطرافش از سال 1924 میلادی آغاز شد و تا سال 1958 میلادی به پایان رسید و در زمان ساخت آن بخشی از بافت قدیمی شهر تخریب شد تا ساختمان‌های تازه‌‌تر با معماری‌های منحصربه فردی، جای بافت قدیمی شهر را بگیرند؛ سازه‌‌های اطراف میدان نمایی فوقالعاده دارند و در طراحی و ساخت آن‌‌ها از زبده‌ترین معماران جهان استفاده شده و به همین دلیل هر گوشه ای از میدان سبک خاصی از معماری را به نمایش در آورده است.

 

چه زمانی از میدان جمهوری ارمنستان دیدن کنیم؟

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، پیشنهاد می کنیم که سفرتان را برای تابستان برنامه ریزی کنید چون در این فصل همه چیز در میدان جمهوری زیباتر است؛ در فصل تابستان می توانید از دیدن فواره‌های موزیکال میدان جمهوری لذت ببرید و در جشن‌ های ملی مذهبی ارمنستان که در این میدان برگزار می شود شرکت کنید و در کنار ارمنی‌ها جشن بگیرید. به طور کلی مردم ارامنه جشن‌های زیادی را در میدان جمهوری برپا می کنند و موسیقی، پایکوبی و آتش بازی از مرسوم‌‌ترین آداب ارمنی‌ها در جشن‌های ملی است، یکی از این جشن‌های مهم که تاثیر به سزایی در معروف شدن این میدان داشته است، رژه نظامی است که همه ساله به منظور استقلال ارمنستان در این میدان برپا می شود؛ لازم به ذکر است که زیبایی میدان جمهوری در فصل زمستان هم مثال زدنی است اگر چه به خاطر سرمای زیاد در این فصل، خبری از فواره‌های موزیکال نیست اما آذین بندی‌های زیبایی که به منظور سال نوی میلادی به کار گرفته شده است، جلوه متفاوتی به این میدان بخشیده است.

 

دور و اطراف میدان جمهوری چه بناهایی قرار گرفته است؟

همان طور که پیش‌ تر هم گفتیم، دور و اطراف میدان جمهوری را ساختمان‌های مهمی در برگرفته است، ساختمان‌هایی که برای ساخت آنها از معماری‌های ویژه استفاده شده است؛ نگارخانه ملی ارمنستان، ساختمان موزه، خانه دولت، وزارت انرژی، وزارت امورخارجه، وزارت دارایی، اداره پست و هتل ماریوت از جمله ساختمان‌های مهم این میدان به شمار می روند که هرکدام نمایی جذاب و ویژه دارند.

 

نگارخانه ملی و ساختمان موزه : اگر به تاریخ و تمدن شهرها و یا کشورها علاقه دارید، حتما سری به نگارخانه ملی و ساختمان موزه بزنید؛ در این ساختمان و نگارخانه 40000 قطعه مختلف نگهداری می شود؛ هر یک از این قطعات به نوعی تاریخ و تمدن ارمنستان را به رخ جهانیان می کشند، البته در این میان آثار ارزشمندی که به عصر مدرن تعلق دارند نیز وجود دارد.

 

خانه دولت: یکی از جذاب‌‌ترین ساختمان‌های میدان جمهوری به خانه دولت تعلق دارد که در آن ساعت و زنگ اصلی شهر قرار گرفته است.

 

وزارت انرژی: اگر قصد بازدید از ساختمان وزارت انرژی در میدان جمهوری را دارید، باید به ضلع جنوب غربی میدان مراجعه کنید.

 

وزارت امور خارجه: همان طور که می دانید میدان جمهوری مهم‌‌ترین بخش شهر است و بی دلیل نیست که به آن قلب ایروان گفته می شود، زیرا مراکز بسیار مهمی در آن جای دارد؛ وزارت امورخارجه یکی دیگر از بخش‌های مهم میدان است که در ضلع شمال غربی آن واقع شده است.

 

وزارت دارایی: این وزارت خانه نیز در یکی دیگر از ساختمان‌های جذاب میدان جمهوری که در ضلع جنوب غربی قرار گرفته است.

 

اداره پست: افرادی که قصد تلفن به راه دور و یا تلگرام را داشته باشند و یا قصد مراجعه به صرافی و یا تهیه کارت پستال را دارند، می توانند به اداره پست واقع در میدان جمهوری مراجعه کنند. 

 

هتل ماریوت: اگر به دنبال یک فضای منحصر به فرد برای اقامت در ایروان هستید، در انتخاب هتل ماریوت‌‌تردید نکنید؛ این هتل که در میان اقامتگاه‌های لوکس شهر جای دارد، مکان مناسبی برای استراحت است و به عنوان هتلی زیبا در ایروان شناخته شده است؛ این هتل به شما این شانس را می دهد در زمانی که در اتاقتان حضور دارید، میدان جمهوری را از پنجره ببینید! البته در محدوده اطراف میدان جمهوری هتل‌‌های معروف و لوکس ایروان دیده می شود که اکثرا فاصله کمی با این میدان دارند.

 

شکم گردی در میدان جمهوری

اگر جز علاقمندان به رستوران و یا کافی شاپ هستید، باید در زمان بازدید از میدان جمهوری ایروان خوشحال باشید زیرا این میدان کافه‌ها و رستوران‌های جذاب و محبوبی را در اطراف خود جای داده است؛ شما می توانید تا پاسی از شب در میان این رستوران‌ها و کافه‌ها به دنبال غذا و یا نوشیدنی خوشمزه باشید؛ اکثر رستوران‌ های معروف ایروان در مجاورت میدان جمهوری قرار گرفته اند و شما می توانید از میان غذاهای سنتی و بین المللی خوشمزه‌‌ترین‌ها را پیدا کنید؛ البته تنها به خوردن غذا در رستوران‌‌های لوکس بسنده نکنید و سری هم به رستوران‌‌های سنتی و بومی شهر بزنید چرا که بخشی از لذت سفر به ایروان چشیدن غذاهای معروف و سنتی ارمنستان است.

خرید در اطراف میدان جمهوری

وقتی که یک بخش از شهر به عنوان جاذبه ای مهم شناخته می شود، بدون شک فروشگاه‌ها و مغازه‌های زیادی هم برای رفاه حال گردشگران در مجاورت آن به وجود می آید، میدان جمهوری ایروان نیز از این قاعده کلی مستثنی نبوده است؛ پس برای خرید سوغاتی می توانید به همین مغازه‌ های اطراف میدان ایروان مراجعه کنید؛ در این مغازه‌ها صنایع دستی، لباس و هر چیز مورد نیاز دیگری به فروش می رسد؛ اما قبل از خرید بهتر است اطلاعاتی در مورد بهترین سوغاتی‌‌ های ارمنستان داشته باشید در موقع خرید دچار سردرگمی نشوید. 

 

به طور کل میدان جمهوری از جاذبه‌های مهم و ارزشمند ایروان و کشور ارمنستان محسوب می شود و تمام گردشگران در سفر به این کشور از میدان بازدید می کنند به علاوه خود مردم ارمنستان نیز به مناسب‌‌های مختلف در میدان تجمع می کنند و این نشان از اهمیت آن در بین خود مردم دارد.

 
 

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور