The mysterious temples of Thailand

معابد راز آلود تایلند

7 تیر 1401

7 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

یکی از دلایلی که مردم ، تور تایلند  را از میان گزینه های پیشنهادی مختلف آژانس های مسافرتی انتخاب می کنند تنوعی است که در این کشور وجود دارد.  جاذبه های گردشگری تایلند تمامی سلیقه ها را پوشش می دهند و  معابد این کشور ، از مهم ترین جاذبه های این کشور زیبا هستند ، همان طور که می دانید تایلند قطب مهم گردشگری جنوب شرقی آسیا است و سفرهای ترکیبی تایلند با هدف بازدید از شهرهای مختلف تایلند در کمترین زمان ، این امکان را به وجود می آورد که گردشگران از شهرهای زیبای تایلند از جمله بانکوک دیدن کنند ؛ تایلند علاوه بر طبیعت زیبا که دریا و ساحل را شامل می شود ، جاذبه های دیگر گردشگری نیز دارد و معابد زیبا و اسرار آمیزش از جمله این جاذبه ها هستند و جالب است که این معابد در دل طبیعت تایلند جا دارند و اکثر آنها در شهر زیبای بانکوک قرار دارند و شما عزیزان می توانید به این کشور سفر کنید و از دیدن این معابد شگفت زده گردید.

 

از آن جایی که تعداد معابد در تایلند بسیار زیاد است و هر کدام از آن ها برای خود دنیایی از شکوه هستند ، اینکه آن ها را نبینید و برگردید تنها حسرت برای شما به جای می گذارد ، البته خبر خوب این است که در تایلند جا به جایی بین شهرهای مختلف راحت است و شما می توانید با هزینه های ناچیز از شهری به شهر دیگر بروید و بدین ترتیب می توانید از اغلب این معابد بازدید کنید . 

 

یکی از دلایل شهرت تایلند، معابد آن است که شما را محصور زیبایی خود می کنند.

زیباترین معابد تایلند را بشناسید

 

معبد وات پالاد ( Wat Palad )

این معبد زیبا درست وسط جنگل و در اول جاده یکی از روستاهای محل ساخته شده است که فضای جالبی را در میان شاخ و برگ درختان درون طبیعت ایجاد کرده ، حال و هوای این معبد بسیار عجیب و جالب است ، بخ طوری که بوی رطوبت باران در کنار و اطراف معبد هوش از سرتان می برد و در بخش های مختلف آن ، مجسمه‌های کوچک و بزرگ به چشم می خورد .

معبد وات اومانگ ( Wat Umong )

این معبد به ” معبد تونل‌ ها ” شهرت دارد ، 700 سال قدمت دارد و دلیل این نام گذاری ، غارها و راهروهای تودرتویی است که داخل این معبد قرار دارد که بنابر شنیده هایمان این تونل‌ ها به این دلیل ساخته شده اند تا از دیوانه شدن یکی از عابدهای این منطقه ، برای دور ماندن از جنگل  جلوگیری شود و اگر با یک برنامه ریزی عالی در فصل زیبای بهار عازم تایلند شدید حتما به این معبد سری بزنید و همان طور که می دانید در تایلند قبل از ورود به مکانی باید کفش هایتان را در بیاورید ، قبل از اینکه وارد این معبد شوید حتما کفشتان را در بیاورید ، در این معبد دالان های زیادی وجود دارد که در انتهای هر کدام از آن ها ، یک مجسمه بودا هست و یکی از جذابیت های این معبد ، نقاشی‌های جالب روی دیوارهای آن است .

معبد وات چدی لیام ( Wat Chedi Liam )

در روستایی که زمانی محل پادشاهی ” لانا ” بوده و قدمت آن به قبل از پیدایش شهر فعلی چیانگ مای  می رسد ، معبدی وجود دارد که آخرین بازمانده امپراطوری سابق برمه در چیانگ مای است ، بازدید از این معبد می تواند از تجربه های بسیار جالب در سفر باشد .

معبد سفید ( Wat Rong Khun )

یکی از معابد جوان در تایلند ، معبد سفید است که در سال 1997 بنا شده و شکلی شبیه قلعه های رویایی در داستان های شاه پریان دارد و در شهر چیانگ رای قرار دارد ، این معبد کاملا سفید است و به همین دلیل نامش هم سفید است و از نمادهای مختلفی در بنای این معبد استفاده شده ازجمله پلی که از زیر آن دستانی رو به آسمان بیرون آمده است که این نماد به ” چرخه زندگی دوباره ”  معروف است و دو موجودی که در ورودی پل که همان دروازه بهشت می باشد ، ایستاده اند ، سرنوشت مرگ را رقم می زنند .

معبد بودای لمیده ( Temple of the Reclining Buddha )

این معبد معروف در بانکوک قرار دارد که در واقع کلکسیونی از مجسمه و تصاویر بودا را در این جا می توان یافت و یکی از آنها مجسمه عظیم بودا است در حالیکه روی زمین لمیده که طول آن 45 متر می باشد و از بزرگ ترین مجسمه های بودا محسوب می شود و در جزیره ای نزدیک به گرند پالاس قرار دارد ف لازم به ذکر است که ایم معبد از معابد مهم سلطنتی به شمار می رود .

معبد دوی سوتپ ( Wat Phra That Doi Suthep )

این معبد که در شهر چیانگ مای قرار دارد ، از اصلی ترین جاذبه های این شهر است و برای تایلندی ها و اهالی این منطقه بسیار مقدس است و نام آن از نام کوهی که معبد روی آن ساخته شده ، گرفته شده است و قدمت آن به قرن 14 میلادی باز می گردد .

معبد وات چایواتانارام ( Wat Chaiwatthanaram )

” آیوتایا ” پایتخت باستانی تایلند است و معبد وات چایواتانارام یکی از بناهای فوق العاده زیبای موجود در تایلند است ، این معبد به احترام مادر پادشاه در قرن 17 بنا شده و در جوار رودخانه چائو فرایا واقع شده است .

معبد وات آرون ( Wat Arun )

وات آرون ، معبد سپیده دم یا معبد جادویی کنار رودخانه چائو فرایا در بانکوک قرار دارد و در حقیقت نماد شهر بانکوک می باشد و هنگام شب و روز ، در همه حال می درخشد و منظره آن جان می دهد برای عکاسی ، با سفر ترکیبی تایلند می توانید از این اثر تاریخی دیدن نمایید . 

معبد وات ماهاتات ( Wat Mahathat, Sukhothai )

این معبد که مهم ترین و جذاب ترین نقطه پارک تاریخی سوخوتای است ، در شمال تایلند قرار داردو از معابد باشتانی این کشور به شمار می رود و به محضی که وارد این معبد می شوید ، 168 مجسمه بودا را می بینید که دیت در دیت هم ، در اطراف ورودی معبد ایستاده اند، همچنین در آخر راه مجسمه بزرگی از بودا را که روی یک بلندی نشسته ، خواهید دید .

معبد بودای زمردی  ( Temple of the Emerald Buddha )

در این معبد یک مجسمه بودا وجود دارد که نام تایلندی این بودا ” Wat Phra Kaew ” است و تنها وجه مشترک آن با نامش ، زمرد سبز رنگ آن است ، لازم به ذکر است که این معبد مجسمه ، 66 سانتی متر می باشد و از جید و طلا به وجود آمده و قدمت آن به قرن 15 برمی گردد و در طول سالیان در معابد مختلفی در سراسر تایلند قرار داشته و از سال 1784 تا به امروز در بانکوک است .

معبد یک میلیون بطری ( Wat Pa Maha Chedi Kaew )

این معبد که یک معبد بودایی با سبکی خاص و معماری جالب است ، یکی از عجیب ترین معابد تایلند می باشد ف شاید تعجب کنید اگر بگویم این معبد یک و نیم میلیون بطری شیشه ای بازیافتی ، در رنگ های سبز و قهوه ای ساخته شده است و جالب تر این که از درهای بطری به عنوان موزاییک استفاده کرده اند و عجیب تر از همه این که این معبد دارای 20 ساختمان است .

معبد وات فرا دات لامپانگ لوانگ ( Wat Phra That Lampang Luang )

اگر در سفر خود به تایلند به این معبد رفتید ، خیلی مراقب رفتار و حرکاتتان باشید ، چون که این معبد یکی از مقدس ترین معابد کشور تایلند می باشد و دلیل این قداست ، نگهداری تار موی بودا در آن است و قدمت این معبد که از بهترین نمونه های معماری لانا در تایلند به شمار می آید به  قرن 13 برمی گردد.

معبد پناهگاه حقیقت  ( Sanctuary of Truth )

این معبد که از خاص ترین معابد موجود در تایلند میباشد ، به طور کامل از چوب های حکاکی شده درست شده که در شهر پاتایا واقع شده است ، لازم به ذکر است ، این معبد در سال 1981 در جای معبد قدیمی بنا شده و بازسازی و ساخت آن تا سال ادامه خواهد یافت .

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور