Popular restaurants in Yerevan

رستوران‌ های پرطرفدار ایروان

31 خرداد 1401

9 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

مردم ارمنستان از جمله مردمی هستند که به خوراکی‌ها و غذا‌ها اهمیت زیادی می دهند به طوری که آوازه رستوران‌های پرطرفدار ایروان پایتخت این کشور و غذای محلی آن گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. از طرفی مردم این سرزمین در ارتباطات خود بسیار خوش برخورد و اهل تعارف هستند پس تعجب نکنید اگر در سفر به ارمنستان و تور ایروان در معاشرت با مردم خوراکی‌های خوشمزه تعارفتان کردند. آن‌ها بسیار معتقد هستند که هر گفت و گویی را باید با شکم سیر شروع کرد و اغلب ارتباطات و دوستی‌های آن‌ها نیز با تعارف کردن غذا شروع می شود. حالا تصور کنید برای تعطیلات نوروزی خود ایروان را انتخاب کرده اید، حیف است که در چنین سرزمینی طعم غذاهای اصیل ارمنی را از دست بدهید.

 

مردم این سرزمین در ارتباطات خود بسیار خوش برخورد و اهل تعارف هستند پس تعجب نکنید اگر در سفر به ارمنستان و معاشرت با مردم خوراکی‌های خوشمزه تعارفتان کردند.

رستوران های زیبا و شیک در ایروان

 

رستوران موزاییک اسکای

رستوران موزاییک اسکای یکی از رستوران‌های شیک ایروان است که در خیابان Movses Khorenatsi واقع شده است؛ غالب غذاهای این رستوران، غذاهای مدیترانه ای و اروپایی هستند، البته یکی از مزیت‌های این جا داشتن غذاهای بدون گوشت برای گیاه خواران است. از نظر قیمت غذاهای این رستوران گران‌تر هستند اما از آنجایی که رستوران محیطی شیک و لاکچری دارد و کیفیت غذاها نیز در سطح عالیست به نظر می رسد ارزش یک بار امتحان کردن را داشته باشد. طراحی داخلی رستوران ساده و در عین حال شیک است، بیشتر اجزا کلاسیک به نظر می رسند و البته استفاده از چوب و رنگ‌های گرم در دکوراسیون فضای رستوران را صمیمی و دوستانه کرده است. رستوران سرپوشیده است و در قسمتی نیز فضای باز دارد، یکی از جذابیت‌های اصلی رستوران موزاییک اسکای نمای شگفت انگیز از کوه‌های آرارات است که تجربه صرف غذا در این را بسیار دلنشین می کند البته از آنجایی که رستوران در طبقات بالای مجتمع تجاری الیت پلازا قرا دارد نمایی شهر و کلیساها نیز به خوبی دیده می شود.

 

رستوران دولماما

رستوران دولماما در ایروان در خیابان Pushkin  بیشتر به غذاهای محلی ارمنستان شهرت پیدا کرده و غذاهایی با طعم بی نظیر ارائه می دهد که غذاها توسط سرآشپزی حرفه ای با دستورپخت منحصر به فردی طبخ می شود و نمونه آن‌ها را در جای دیگر نمی توانید پیدا کنید، اسم رستوران نیز از نوعی غذای محلی گرفته شده که شباهت زیادی به دلمه ما دارد. در این رستوران بیشتر غذاهای ارمنستان و همین طور اروپایی سرو می شود البته غذاهایی از خاورمیانه نیز دارد؛ کیفیت غذا بسیار عالیست و کارکنان به زبان انگلیسی صحبت می کنند و برخوردی مهربان و مودبانه دارند؛ از نظر رنج قیمت، غذاها در این رستوران کمی گران هستند اما به دلیل طعم خوب و کیفیت بالای غذاها همیشه مشتریان زیادی دارد؛ فضای داخل رستوران طراحی سنتی دارد و ذهنیت گردشگران را به زمان‌های قدیم‌تر می برد. رستوران در نزدیکی میدان جمهوری واقع شده که یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایروان است، بنابراین در زمان کوتاهی می توانید به میدان جمهوری برسید.

 

رستوران لافایته

در رستوران لافایته علاوه بر این که غذای خوب و با کیفیتی میل خواهید کرد با فضایی دلنشین نیز رو به رو می شوید و یکی از جذابیت‌های اصلی رستوران چیدمان و سبک دکوراسیون آن است. در این رستوران بیشتر غذاها بین المللی خصوصا فرانسوی و اروپایی هستند که با طعمی متفاوت و خوشمزه ارائه می شوند، رستوران برای افراد گیاه خوار نیز غذاهای متنوعی در نظر گرفته است، به طور کلی این رستوران به طبخ غذای سالم توجه بیشتری دارد. رستوران در خیابان 13ام ناحیه نورک ماراش در شمال غربی ایروان قرار دارد. نمای و دیزاین رستوران لوکس و در عین حال کلاسیک است و بیشترین رنگ‌هایی که به چشم می خورد رنگ‌های طیف روشن خصوصا سفید است البته صندلی‌ها قهوه ای هستند و لوستر نیز با طراحی کلاسیک و قدیمی هر بیننده ای را به خود جذب می کند، یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی این رستوران استفاده از آینه‌های بزرگ و سراسری است که در سالن‌های مختلف به چشم می خورد، در حیاط رستوران نیز صندلی‌های چوبی و سایبان چیده شده که فضایی دل انگیز و آرامش بخش ایجاد کرده است؛ این رستوران بهترین فضا برای ملاقات‌های خانوادگی و رمانتیک است و از نظر قیمتی نیز جز رستوران‌های گران محسوب می شود.

 

رستوران لاواش

یکی از رستوران‌هایی که در آن می توانید طعم خوشمزه غذاهای ارمنی، اروپایی و گرجستانی را بچشید رستوران لاواش ایروان است؛ رستوران در فاصله ای نسبتا نزدیک از میدان جمهوری ایروان در خیابان Tumanyan واقع شده است، در امتداد همین خیابان موزه خانه الکساندرا اسپندیاران Alexander Spendiaryan که موسیقیدانان ارمنی  بوده، قرار دارد که از نقاط گردشگری شهر ایروان محسوب می شود. دکوراسیون رستوران بسیار شیک و خاص است و رنگ‌های آبی و کرم، طوسی و رنگ چوب در فضای آن بیشتر به چشم می خورد؛ طعم غذاها در لاواش عالیست و از نظر قیمتی رستوران کمی گران است.

 

رستوران شرپ

 یکی دیگر از رستوران‌هایی که در نزدیکی میدان جمهوری در خیابان  Armenia ایروان قرار دارد رستوران شرپ است؛ این رستوران تقریبا هم سطح رستوران لاواش است، تنها با این تفاوت که منوی گسترده‌تری دارد و انواع غذاهای اروپایی، خاورمیانه ای، ارمنی، گیاهی و البته انواع غذاهای کبابی در آن سرو می شود البته نان‌های خوشمزه، پنیرهای روستایی و سوپ‌های این رستوران شهرت بسیاری پیدا کرده اند؛ غذاها در این رستوران از کیفیت بالا و خوبی برخوردارند قیمت‌ها خیلی گران نیستند اما شاید کمی از سطح متوسط بالاتر باشند. غالب فضای رستوران مایل به سبک صنعتی بوده اما با این حال فضایی دلنشین و رمانتیک دارد که می تواند یک شب خاطره انگیز را برایتان رقم بزند.

 

رستوران‌ هایی با قیمت مناسب‌ تر در ایروان

 

رستوران مر تاقه

ایروان از جمله شهر‌های پرگردشگر است و به همین دلیل رسوران و کافه‌های زیادی دارد یکی از رستوران‌های ایروان که به دلیل کیفیت خوب غذا و البته قیمت مناسب شهرت بیشتری پیدا کرده رستوران مر تاقه است؛ این رستوران در خیابان Tumanyan واقع شده و رستوران لاواش نیز در همان نزدیکی قرار دارد. از نقاط گردشگری ایروان خانه الکساندرا اسپندیاران موسیقیدان مطرح ارمنی قرار دارد که تبدیل به موزه شده است؛ فاصله رستوران با میدان جمهوری ایروان که از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی ارمنستان است، خیلی زیاد نیست. در این رستوران غذاهای ارمنی بیشتر سرو می شود و پیتزای ارمنی رستوران بسیار خوشمزه و شناخته شده است و در واقع بهتر است بگوییم رستوران به همین پیتزای ارمنی شهرت دارد؛ فضای رستوران به نسبت ساده‌تر است و حال و هوایی خودمانی دارد، غذاها با کیفیت و خوب هستند اما از قیمت‌ها مناسب و نسبتا ارزان هستند.

 

رستوران آنوش

رستوران آنوش یکی از رستوران‌های نام آشنای ایروان است که اگر از مردم محلی در مورد غذای خوب سوال کنید حتما آن را به شما پیشنهاد می دهند اما با این حال قیمت غذاها گران نیست و تقریبا در سطح متوسط قرار می گیرد؛ در این رستوران علاوه بر غذاهای ارمنی غذاهای دیگر مانند غذاهای گیاهی نیز سرو می شود اما غذاهای ارمنی آن طعم و مزه ای دیگر دارد. این رستوران نیز مانند رستوران شرپ در خیابان Armenia و در نزدیکی میدان جمهوری ایروان قرار دارد؛ محیط رستوران دکوراسیون جذابی دارد و دیوارها با چوب تزئین شده اند و نورپردازی خاص آن فضا را رمانتیک و دلنشین کرده است.

 

رستوران تاورن قفقازی

رستوران تاورن قفقازی که یکی از رستوران‌های خوب ایروان است بین توریست‌های ایرانی بسیار شناخته شده است و اگر از ایرانیانی که به ارمنستان سفر کرده اند سوال کنید یا خودشان سری به این رستوران زده اند یا می گویند که تعریف آن را زیاد شنیده اند؛ این موضوع شاید به دلیل ارائه کیفیت غذاهای بسیار عالی و خوشمزه در کنار قیمت پایین و مناسب آن‌هاست. رستوران از مرکز شهر کمی دور است و در خیابانHanrapetutyan  واقع شده است یکی از نکات جالب در مورد این رستوران سرویس دهی 24 ساعته آن است. بیشتر غذاهای منو ارمنی و محلی هستند اما غذای ملل و همین طور غذاهای گیاهی نیز در این رستوران سرو می شود. رستوران فضایی ساده دارد که از چوب زیاد در آن استفاده شده و حسی صمیمی و روستایی ایجاد کرده است.

 

رستوران آدزوخ

آدزوخ نام یکی دیگر از رستوران‌های خوب ارمنستان است که در خیابانYeznik Koghbatsi  شده و از نظر قیمت بسیار مناسب است، در این رستوران هم غذاهای گوشتی سرو می شود و هم غذاهایی مخصوص گیاهخواران دارد، ساندویچ‌ها و کباب‌های این رستوران خوشمزه است به طوری که مردم ارمنستان نیز خوردن غذا در این رستوران را از دست نمی دهند.؛فضای رستوران کاملا مدرن و امروزی است و رنگ‌های نارنجی و مشکی اصلی‌ترین رنگ دکوراسیون را تشکیل داده اند.

 

زاتار پیتزا

اگر در ایروان هوس پیتزا کردید اصلا نگران نباشید چون زاتار پیتزا از جمله رستوران‌هاییست که به خاطر قیمت مناسب و کیفیت بالای غذاها معروف شده است، البته در این رستوران غذاهای دیگری مانند فلافل و هوموس نیز پخته می شود؛ این پیتزا فروشی در خیابان Mher Mkrtchyan  در نزدیکی میدان جمهوری قرار دارد. دکوراسیون رستوران ساده است و چند میز و صندلی نیز در کنار پیاده رو گذاشته شده که با گلدان‌های گل تزئین شده و فضای رستوران را با صفا کرده است به طوری که هر گردشگری که از این خیابان عبور می کند مشتاق می شود تا غذای این رستوران را تست کند.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور