Tourist attractions in Batumi, Georgia

جاذبه های گردشگری باتومی گرجستان

26 خرداد 1401

7 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

باتومی یکی از زیباترین و اصلی ترین شهرهای گرجستان است و جاذبه های گردشگری بسیار متنوع و دیدنی دارد به طوری که سفر به باتومی یکی از مقاصد محبوب در تور گرجستان است. با این که باتومی شهر کوچکی است ولی همواره پر از توریست های خارجی بوده و گردشگران بسیاری در سال های اخیر این شهر را برای سفر به گرجستان انتخاب می کنند. جذابیت باتومی به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری آن و همین طور امکانات درجه یکش بیشتر از سایر شهرهای گرجستان است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین نقاط دیدنی باتومی را برایتان بر شمریم تا در سفر خود به این شهر بتوانید با برنامه ریزی از آن ها بازدید نمایید.

 

باتومی پر جاذبه ترین شهر گرجستان است و توریست های بسیاری از سراسر جهان برای بازدید از آثار زیبای تاریخی به این شهر سفر می کنند.

معرفی جاذبه های گردشگری باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی

یکی از مهم ترین و برترین جاذبه های گردشگری باتومی ، باغ گیاه شناسی این شهر است و در سفر به آن باید حتما از این مکان دیدن کنید چرا که بهشتی بر روی زمین است ، این باغ زیبا بیش از ۱۱۰ هکتار است و در آن بیش از 2 هزار گونه گیاهی متنوع وجود دارد و از بین این ها تنها ۱۰۴ گونه در قفقاز پیدا می شوند و مابقی از گوشه و کنار جهان به این باغ آورده شده اند ، گونه هایی از جمله ساکورا ژاپنی ، نخل های جزایر قناری ، بامبو ، درختان نخل ، ماگنولیا و سرو را می توانید در این پارک زیبا مشاهده نمایید  ، توجه داشته باشید برای ورود به با غ گیاه شناسی باتومی باید مبلغی را بپردازید که در حدود 12 دلار می باشد و ورود برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است .

 

تله کابین آرگو در باتومی

یکی دیگر از جاذبه های خوب باتومی تله کابین آرگو در بندر باتومی است و بسیار در بین مسافران محبوب می باشد و در ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح زمین قرار دارد و برای داشتن یک روز پر از هیجان و خوشی می توانید بر این تلکابین سوار شوید و به ارتفاعات بروید و از مناظر بی نظیر نهایت لذت را ببرید ، این تلکابین فرصت مناسبی برای عکاسی از چشم اندازهای بسیار زیبای باتومی است و توصیه می کنیم حتما یک دوربین عکاسی به همراه داشته باشید .

دلفیناریوم باتومی گرجستان

یکی از مکان های جذاب برای گردشگران در باتومی ، دلفیناریوم این شهر است ، در این پارک دلفین چندین دلفین با مربیانی که دارند در حدود ۳۰ اجرای مختلف و زیبا را انجام می دهند و مکان بسیار مناسبی برای افرادی است که کودک خردسال دارند و می توانید روز بسیار خوب را در این پارک سپری کنید ، در این جا برنامه های متنوعی اجرا می شود که برای هر گروه سنی مناسب است و به سه زبان گرجی ، انگلیسی و روسی این برنامه ها برگزار می گردند ، جالب است بدانید آکواریوم و دلفیناریوم باتومی از بهترین و پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری گرجستان و باتومی به شمار می رود و بیشتر افرادی که به این شهر سفر می کنند به این پارک می روند .

 

دریاچه نوریگلی

یکی دیگر از دیدنی های باتومی که نباید آن را از دست بدهید ، دریاچه نوریگلی است که در محدوده شهری و در فاصله ۱۳۰ متری از دریای سیاه قرار دارد ، این دریاچه در حدود ۵٫۵ هکتار می باشد که میان یک پارک بسیار بزرگ واقع شده است و عمق آن 9 متر است و جالب است بدانید این دریاچه به وسیله آب های زیرزمینی به وجود آمده است ، در این دریاچه می توانید از مجموعه قایق رانی ، پارک کودک ، باغ وحش استفاده کنید و اطراف آن به دوچرخه سواری بپردازید ، این دریاچه زیبا برای سپری کردن یک روز آرام و به دور از هیاهو بسیار مناسب است .

میدان اروپا | Europe Square

میدان اروپا از دید هیچ توریستی محفوظ نمی ماند چرا که یکی از میدان های قدیمی شهر و می توان گفت مشهورترین میدان باتومی است و مسافران اول به این میدان می روند که یکی از بخش های تاریخی شهر را مشاهده کنند ، از زمانی که گرجستان به طور رسمی به اتحادیه اروپا پیوست نام میدان به میدان اروپا تغییر کرد ، در وسط این میدان مجسمه ای وجود دارد که نمادی از روابط تاریخی گرجستان با اروپا می باشد ، این میدان از جمله اصلی ترین مکان ها برای اجراهای مشهور موسیقی و کنسرت در باتومی به شمار می رود و جشن های سال نو هم در همین میدان برگزار می شوند .

 

موزه هنرهای زیبای آجارا

در گرجستان و باتومی موزه های بسیاری وجود دارد که یکی از بهترین آن ها موزه هنرهای آجارا است که در آن می توانید آثار برجسته ای از نقاشی های روسی و اروپایی را مشاهده کنید که متعلق به قرن های نوزده تا بیست میلادی هستند ، این موزه کوچک ، دو طبقه دارد و در مدت زمان کمی می توانید همه آثار را ببینید .

آبشار ماخونتستی

آبشار ماخونتستی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری طبیعی باتومی است و اگر به طبیعت علاقه مند هستید بازدید از این آبشار را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که بسیار جذاب و دیدنی و در نزدیکی بند باتومی است ، ارتفاع این آبشار در حدود 50 متر است و طبیعت بسیار سرسبز و زیبایی دارد ، برای اینکه به این آبشار برسید باید در حدود ۵۴ کیلومتر از بندر باتومی دور شوید .

 

برج الفبا

برج الفبا یکی از برج های شهر باتومی است و تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر شده است که بنایی ۱۳۰ متری دارد و در شمال شرقی بلوار باتومی قرار دارد و یکی از برج های تاریخی و منحصربه فرد در گرجستان به شمار می رود و از آهن ساخته شده است و ‌۳۳ حرف الفبای گرجی به شکل دی ‌ان ‌ای (DNA) سلولی در کنار هم قرار گرفته اند .

کلیسای جامع مادر مقدس | Holy Mother Virgins Nativity Cathedarl

در باتومی کلیساهای فراوانی وجود دارد ولی یکی از این کلیساها بسیار زیبا و با شکوه است که در بندر باتومی قرار دارد و به کلیسای جامع مادر مقدس مشهور می باشد ، این مکان یکی از ارزشمندترین جاذبه های گردشگری باتومی محسوب می شود که برای کاتولیک های رومی در سال‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۳ ساخته شده است ولی در حال حاضر کلیسای ارتودوکسی است ، این کلیسا دو برج دوقلوی بلند با پنجره‌ های شیشه‌ ای رنگی و ظاهر بسیار جذابی دارد ، در زمان ورود به آن می توان دو مجسمه از پیامبران را دید و درون کلیسا هم از دیدن نقاشی‌ های بسیار زیبا لذت کافی برد .

 

پارک میراکل

پارک میراکل یکی دیگر از جاذبه های گردشگری باتومی است که ساختمان ‌هایی با معماری مدرن و جذاب در آن وجود دارند ، هتل رادیسون بلو  (Radisson Blu Hotel)، مرکز تجاری باتومی ، برج الفبا (Alphabetic Tower) و فانوس دریایی باتومی از جمله این ساختمان ها هستند ، این پارک همواره محل برگزاری کنسرت ها و جشنواره های بسیاری می باشد و به همین دلیل هر زمان که به این پارک بیایید شلوغ و پر از مسافر است .

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور