Complete travel information to Cappadocia

اطلاعات کامل سفر به کاپادوکیا

23 خرداد 1401

8 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

اگر اهل سفر و گشت و گذار در سرزمین‌های ناشناخته هستید کاپادوکیا ترکیه می تواند بهترین انتخاب باشد، در این مطلب اطلاعات کامل سفر به کاپادوکیا را در اختیارتان می گذاریم. تا بتوانید با شرکت در تور کاپادوکیا و اقامت در هتل های خاص آن، تجربه ویژه ای برای خود رقم بزنید. این شهر که در واقع از فرسایش بیش از هزار ساله زمین پدید آمده از نقاط جذاب و دیدنی ‌ترکیه محسوب می شود و برخلاف بسیاری از شهر‌های مدرن و لوکس‌ ترکیه که امروزه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا هستند، ظاهری متفاوت و سنتی دارد. نمای کلی شهر بیشتر از خانه‌‌های غار مانندی در دل کوه تشکیل شده که در طی سال‌های گذشته محل اصلی زندگی مردم این شهر بوده و به مرور زمان بخشی از آن خالی از سکنه و تبدیل موزه گردشگری شده است اما همچنان در قسمت‌هایی از آن مردم بومی زندگی می کنند؛ در ادامه با ما باشید تا جاذبه‌های بیشتر این شهر را به شما نشان دهیم.

 

سفر به کاپادوکیا ترکیه سفری دیدنی توام با ماجراجویی هیجان انگیز است و جاذبه های آن هر فردی را شگفت زده می کند.

نگاهی کلی به کاپادوکیا و جاذبه‌های گردشگری آن

کاپادوکیا در دشتی بین ارتفاعات آناتولی قرار دارد و به همین دلیل آب و هوای کوهستانی دارد بنابراین قبل از سفر به این شهر حتما برای سپری کردن شب لباس نسبتا گرم به همراه داشته باشید چون حتی در فصل تابستان نیز شب‌ها هوای سردتری دارد و در طول روز آب و هوای نسبتا گرم و خشکی حاکم است که بهتر است ضد آفتاب و کلاه لبه دار به همراه داشته باشید تا از سفرتان بیشتر لذت ببرید. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد با این که در این شهر خبری از ساختمان‌‌های مجلل و آسمان خراش نیست اما چرا نرخ سفر به کاپادوکیا رو به افزایش است؟ در پاسخ باید بگویم که دلایل زیادی برای جذابیت این شهر وجود دارد مثلا یکی از اصلی‌ترین آن‌ها بالن‌‌های رنگی در فراز آسمان است، همین موضوع سالانه گردشگران زیادی را روانه این شهر می کند چرا که شما می توانید تمام شکوه و قدمت تاریخی آن را در کنار باغ‌های پر درخت و سرسبز از بالای ابرها نظاره کنید و گردشی در آسمان‌ها داشته باشید! از جاذبه‌های دیگر کاپادوکیا می توان به دره جن و پری‌ها اشاره کرد، دره ای با سنگ‌های متفاوت که ظاهری شبیه به قارچ‌های غول پیکر دارند هرچند که این دره تنها از فرسایش خاک و وزش باد شکل گرفته است اما عده ای باور دارند خلق این آثار به موجوداتی ماوراطبیعی مربوط می شود؛ پس فراموش نکنید در سفر به کاپادوکیا حتما از جاذبه‌های تاریخی و باستانی این شهر دیدن کنید.

 

نقاطی دیدنی که در سفر به کاپادوکیا نباید از دست بدهید

دیدنی‌ های منطقه کاپادوکیا تنها به دره جن و پری و هتل‌های صخره ای اش ختم نمی شود بلکه آثار دیدنی جذاب دیگری در این منطقه وجود دارد که از جمله آن‌ها می توان به دره سرخ، روستای گورمه، شهر زیرزمینی کایماکلی، موزه فضای باز زلو و معبد اسکی گوموسلر اشاره کرد؛ دره سرخ با صخره‌های صورتی و زرد رنگ پوشیده شده و در بین این صخره‌ها باغ‌های انگور و درخت سر سبز بسیاری دیده می شود، این منطقه در بین روستای گورمه و کاوسین قرار دارد و یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های این سرزمین محسوب می شود، از جذابیت‌های مهم این منطقه کلیساهای قدیمی هستند که در دل کوه قرار گرفته اند. از دیگر دیدنی‌های کاپادوکیا باید به منطقه گورمه اشاره کرد، که شناخته شده‌ترین قسمت کاپادوکیاست و از این رو هتل‌ها و رستوران‌های زیادی را در خود جای داده و بیشتر شهرت آن به بالن‌هاییست که در آسمان به پرواز در می آیند. یکی دیگر از جاذبه‌های کاپادوکیا که حتما باید از آن دیدن کنید شهر زیر زمینی کایماکلی است که گفته می شود در 8 طبقه ساخته شده و محل اصلی زندگی مردم مسیحی بوده و آن‌ها از ‌ترس حمله اعراب به این شهر پناه برده بودند، قدمت شهر به زمان بیزانس بر می گردد و امروزه تنها 4 طبق آن برای بازدید گردشگران آزاد است؛ علاوه بر این‌ها همچنان کاپادوکیا جاذبه‌های بسیاری برای دیدن دارد.

 

رستوران‌ های کاپادوکیا و طعم خوشمزه غذاهای ترکی

در کاپادوکیا رستوران‌های معروفی وجود دارد که بیشتر شهرت آن‌ها به دلیل طبخ غذاهای خوشمزه و بناهای صخره ای شان است، با وجود این که خود هتل‌ها بهترین غذاهای محلی و بین المللی را سرو می کنند اما گشت و گذار در شهر و تست کردن غذاهای ستوران‌های کوچک‌تر نیز خالی از لطف نیست؛ رستوران الای، رستوران سیرگان، رستوران لیلا و … همگی از رستوران‌ های شناخته شده کاپادوکیا هستند که قطعا می توانید طعم غذایی بی نظیر را در آن‌ها بچشید؛ در این میان سری هم به کافه رستوران دیبک در گورمه بزنید و کباب‌های پخته شده در کوزه را تجربه کنید، در نزدیکی این رستوران یکی از فروشگاه‌های معروف کاپادوکیا به نام فروشگاه دست شاره‌های امره قرار دارد که می توانید سوغاتی‌های زیبایی از آن تهیه کنید.

 

شب را در کاپادوکیا کجا سپری کنیم؟

اقامت در کاپادوکیا حال هوای دیگری دارد، چون هتل‌های تاریخی با قدمتی شاید حدود 1500 سال پذیرای شما خواهند بود؛ نمای ظاهری این هتل‌ها کمی متفاوت است و در دل کوه قرار دارند، تمام اتاق‌ها به سادگی تزئین شده اند و وسایل سنتی بیش‌تر جلب توجه می کند، بعد از ورود به اتاق با نمایی سنتی از ‌ترکیه مواجه خواهید شد چون در فضای داخلی از وسایلی با حال و هوای قدیمی مانند گلیم، جاجیم، مجمع‌های مسی، پشتی و … استفاده شده است؛ این سبک از هتل‌ها که به هتل‌های صخره ای شناخته شده اند در کاپادوکیا زیاد هستند، البته فراموش نکنید هتل‌ های صخره ای درجه یک کاپادوکیا معمولا بهترین امکانات هتل‌های لوکس و مجلل دنیا را ارائه می دهند و با این که دیوارهای هتل نمایی از سنگ‌های حکاکی قدیمی دارد اما بهترین امکانات رفاهی و تفریحی ارائه می شود؛ البته هتل‌های امروزی و مناطق بوم گردی دیگری در سطح وجود دارد که بسته به انتخاب شما رنج قیمت متفاوتی دارد، در واقع اگر به دنبال ساختمان‌های بزرگ و هتل‌های امروزی هستید باید بگویم هتل‌ های مدرن کاپادوکیا نیز جز بهترین گرینه‌ها برای اقامت هستند.

 

حال و هوای بازارچه‌های سنتی کاپادوکیا 

قطعا شما هم دوست دارید در کنار لذت بردن از شهر به بازار‌ها و مراکز خرید کاپادوکیا هم سر بزنید، خرید در این شهر کمی متفاوت است چرا که شهر به طور کلی ساختاری سنتی و محلی دارد و چیزی به عنوان پاساژهای لوکس یا مجتمع‌های غول پیکر در شهر دیده نمی شود اما با این حال در بازارچه شهر تقریبا همه چیز پیدا می شود. شما می توانید از ظروف سفالی گرفته، تا فرش و گلیم، زیورآلات سنتی، خشکبار، دکوری و … را از این بازارچه تهیه کنید! مغازه‌ها، سنگ فرش خیابان، نمای کلی بازار و خانه‌های قدیمی خود از جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا محسوب می شود که می توانید ساعت‌های زیادی در آن گشت و گذار کنید.

 

بالن سوای از جذاب‌ترین تفریحات کاپادوکیا

یکی از تفریحات پر طرفدار در این شهر بالن سواری است که معمولا صبح‌ها و بعد از ظهر‌ها انجام می شود، بالن‌هایی که با آن‌ها در آسمان پرواز می کنید و نمایی از کل شهر زیر پاهایتان خواهد بود، این تجربه یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های سفر به کاپادوکیا است؛ اگر شب را در این منطقه سپری کردید باید بدانید که می توانید صبحانه در حالی میل کنید که نمایی از پرواز بالن‌ها در آسمان دیده می شود.

 

از کاپادوکیا چه سوغاتی بیاوریم؟

ظروف سفالی دست ساز از سوغاتی‌‌های شناخته شده این شهر است که در طراحی سنتی و هم در نمونه‌های مدرن تولید می شود، این ظروف امروزه طرفداران زیادی دارد به طوری که حتی در دکوراسیون‌های مدرن قابل استفاده است اما این تنها سوغاتی این شهر نیست و یکی دیگر از آن‌ها فرش‌ها هستند؛ از آنجایی که این کشور در زمینه تولید فرش سابقه طولانی دارد، شما در کاپادوکیا با گنجینه ای از فرش‌های سنتی ‌ترک روبه‌رو خواهید شد که نمی توانید از آن‌ها چشم بپوشانید! تلفیقی از هنر و اصالت که در غالب قالیچه بافته شده است و هر بیننده ای را جذب خود می کند. صنایع دستی یکی دیگر از سوغاتی‌های کاپادوکیا به شمار می رود، زیورآلات دست ساز، مجسمه‌های سنگی، پارچه‌های سنتی کار شده همگی از سوغاتی‌های اصلی این شهر محسوب می شوند علاوه بر این از بازار خواربار هفتگی نیز می توانید دیدن کنید، این بازار در روزی خاص از هر هفته برگزار می شود که میوه و سبزی تازه، خشکبار و …مواردی از ای دست در آن به فروش می رسد؛ اگر دنبال خوراکی‌های خوشمزه و تنقلات هستید حتما سری هم به این بازار بزنید.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور