Obtaining a visa and making an appointment at the Sri Lankan embassy

اخذ ویزا و تعیین وقت در سفارتخانه سریلانکا

22 خرداد 1401

5 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

سریلانکا در میان کشورهای پرطرفدار برای سفر قرار می گیرد. گردشگران اغلب در طول سال تور سریلانکا را انتخاب می کنند اما گردشگران ایرانی معمولا بیشترین زمان سفرشان نوروز است. سال جدید با تعطیلات طولانی همراه است. در بهار یشتر از هر زمان دیگری طرفدار دارد چون در این زمان هوا به اندازه کافی مناسب است و طبیعت جان دوباره ای می گیرد.سریلانکا موقعیت خوبی برای گردش و سیاحت است خصوصا که با خیال راحت می توانید زمان زیادی در سفر باشید و از تمام دیدنی های آن لذت ببرید. ویزای توریستی این کشور را می  توانید در فرودگاه دریافت کنید. نیازی به تعیین وقت مصاحبه و مراجعه به سفارت سریلانکا نیست. به محض ورود به فرودگاه، در صورت کامل و معتبر بودن مدارک، مهری در پاسپورت زده می  شود که 30 روز اعتبار دارد. در این مدت می  توانید به گشت و گذار در سریلانکا بپردازید اما حق هیچ گونه کار و فعالیتی نخواهید داشت. ویزای 30 روزه و فرودگاهی قابلیت تمدید ندارد.

 

ویزای توریستی سریلانکا را می توانید پس از ورود به فرودگاه دریافت کنید.

تعیین وقت

چنان که گفته شد، برای گردشگری در سریلانکا نیازی نیست از سفارت نوبت مصاحبه بگیرید و تعیین وقت لازم نیست. البته بهتر است قبل از رسیدن به فرودگاه، فرم آنلاین را پر کرده باشید. در این صورت کارها با سرعت بیشتری انجام می  شوند و نیازی به انتظار در صف  های طولانی نیست و در صورت نیاز برای مراجعه به سفارت، می  توانید روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 12 صبح به دفتر سفارت مراجعه کنید.

اخذ ویزا

بسته به نوع سفر، مدت زمان اقامت و انگیزه شما، نوع ویزا و مدارک لازم متفاوت خواهد بود. در ادامه رایج  ترین انواع ویزای سری لانکا را با هم بررسی می  کنیم :

ویزای فرودگاهی

ویزای فرودگاهی به نیت آسان کردن کار برای گردشگران در نظر گرفته شده است. برای این نوع ویزا لازم است مدارک زیر را در اختیار داشته باشید :

• اصل پاسپورت با 7 ماه اعتبار

• بلیت رفت و برگشت

• واچر هتل

این نوع ویزا را ETA یا الکترونیک می  دانند. اعتبار روادید از زمان ورود به سریلانکا محاسبه می  شود. قبل از به پایان رسیدن مهلت، باید از کشور خارج شده باشید. در غیر این صورت، اگر دلیل موجهی ارائه نکنید، با جریمه مواجه خواهید شد. بهتر است قبل از سفر، فرم  های لازم را به صورت آنلاین پر کنید تا از مدت زمان انتظار در فرودگاه کاسته شود. روادید سریلانکا برای ایرانی ها برای اقامت یک ماهه رایگان است. اگر قصد دارید مدتی  بیشتر در این کشور بمانید، باید به ادارات مربوطه مراجعه و درخواست تمدید ویزا کنید. امکان تمدید به مدت 9 ماه وجود دارد. 

ویزای 6 ماهه سریلانکا

کشور سریلانکا در بعضی از موارد، برای افراد ویزای شش ماهه نیز صادر می  کند. برای دریافت این نوع روادید باید به وب سایت سفارت مراجعه یا از طریق تماس تلفنی، پرسش های خود را مطرح کنید. البته افرادی که پاسپورت کشورهای عضو اتحادیه اروپا، امریکا، استرالیا، کانادا، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی یا تایلند را داشته باشند، برای اقامت شش ماهه نیازی به ویزا نخواهند داشت. آن ها اجازه دارند در هر سال شش ماه در سریلانکا اقامت داشته باشند.  

ویزای ترانزیت سریلانکا

این نوع روادید، چنان که از نامش پیدا است، برای عبور از کشور سری لانکا در نظر گرفته شده است. افرادی که قصد رفتن به کشور دیگری را دارند و ناچارند در سریلانکا توقف کنند، از این نوع ویزا استفاده خواهند کرد. کافی است مدارک زیر را همراه داشته باشید :

• پاسپورت با اعتبار 7 ماه

• ویزای کشور مقصد

• بلیت کشور مقصد

انواع دیگری از روادید سری لانکا وجود دارد که از جمله می توان به ویزای پیش از ورود یا Visa in Advance اشاره کرد. این نوع، مربوط به کشورهایی با وضعیت اقتصادی نامناسب یا اعتبار گذرنامه پایین است. کشورهایی مثل افغانستان، سوریه، اوگاندا و … . شهروندان این کشورها باید قبل از اقدام برای سفر به سریلانکا، به سفارت مراجعه کنند و مراحل لازم را انجام دهند.

وظایف

همان طور که توضیح داده شد، ایرانی ها برای دریافت ویزا نیازی به مراجعه حضوری به سفارت و دریافت نوبت نخواهند داشت. البته این در مورد سفرهای سیاحتی صدق می کند. در صورتی که قصد کار، تجارت یا تحصیل در سری لانکا را داشته باشید، قوانین متفاوت است. از جمله وظایف سفارت این کشور، بررسی تقاضاها و پاسخگویی به سوالات است. بنابراین می توانید از طریق تماس تلفنی یا ایمیل، سوالات خود را مطرح و پاسخ های دقیق را دریافت کنید و همچنین از طریق مراجعه به وب سایت سفارت، می توانید با کارکنان سفارت ارتباط برقرار کنید، از جدیدترین موارد و قوانین مطلع شوید، اطلاعات لازم را کسب کنید و به فرم های آنلاین دسترسی داشته باشید. 

آدرس و اطلاعات تماس

سفارت سریلانکا در تهران، اتوبان صدر، بلوار کاوه ‏شمالی، خیابان جهرمی، ‏خیابان جهانتاب، پلاک 11 قرار دارد.

شماره های تماس :  22569179 – 22768630-021

وب سایت : Colombo.mfa.ir

ایمیل :  iranemb.cmb@mfa.gov.ir

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور