Getting to know the city of Phuket

آشنایی با شهر پوکت

22 خرداد 1401

8 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

آشنایی با شهر پوکت ( Phuket ) یکی از اطلاعاتی است که در سفر به این شهر قطعا به دردمان خواهد خورد ، پوکت یکی دیگر از شهرهای مهم توریستی تایلند است که چندین سال است که دیگر شهرت جهانی پیدا کرده و هر ساله پذیرای سیل جمعیت گردشگران از سراسر جهان است که یک جزیره در جنوب این کشور و بزرگترین جزیره این سرزمین است ، بدون شک یکی از جزیره های زیبای جهان به شمار می رود و بدون شک هر کسی که میخواد به یه مقصد آسیایی سفر کند پوکت یکی از بهترین انتخاب ها سفر می باشد و در ادامه بدانید که هند و چین در گذشته از طریق این جزیره تجارت می کرده اند ، پس می توان به باستانی بودن و قدمت این شهر بیش از پیش پی ببرید ، به علاوه این جزیره مسیر کشتی های پرتغالی ، فرانسوی ، هلندی و انگلیسی هم  بوده است و جالب این است که در قرن 21 میلادی صنعت گردشگری در این جزیره رونق بسیاری یافت طوری که درآمد اصلی دراین جزیره از طریق این صنعت می باشد .

پوکت مسیر تجاری مهمی در گذشته بوده است.

نقشه پوکت

 

تاریخچه شهر پوکت

قبل از این که راهی تور پوکت شوید، شاید دوست داشته باشید کمی از تاریخ این شهر اطلاعات به دست آورید و با فرهنگ آن آشنا شوید. اساسا بسیاری افراد در تورهای آژانس ها شرکت می کنند تا بتوانند با استفاده از توضیحات لیدر، شناخت بیشتری از فرهنگ های مختلف پیدا کنند. برای اولین بار یک پرتغالی به نام ” فرناندو مندس پینتو ” در سال 1545 میلادی با کشتی این جزیره را  کشف کرد و درسفر نامه خود نوشته که این بندر می تواند دنیای تازه ای از تجارت را به روی کل دنیا بگشاید و در اوسط قرن 16 میلادی ، در این منطقه به دلیل تعدد دزدان دریایی ، مشکلات فراوانی برای تاجران بوجود آمد که باعث کاهش چشمگیر معاملات تجاری درمنطقه گشت ، در قرن 18 بود پای فرانسوی ها ، هلندی ها و انگلیسی ها برای تجارت به این سرزمین باز شد و چند سال بعد از نفوذ اروپایی ها به این منطقه پادشاه وقت با وضع یکسری قوانین ، از خروج منابع طبیعی این کشور توسط اروپایی ها جلوگیری کرد ؛ ضمنا در طی سونامی که در 26 دسامبر 2004  به وقوع پیوست ، مناطق ساحل غربی خسارات بسیاری دید و بسیاری نیز در این حادثه کشته شدند که گفته می شد این سونامی ناشی از زلزله ای است که در هند رخ داده بود ، پس از آن دولت بازسازی منطقه را شروع کرد و این بازسازی تا سال 2005 به طول انجامید و امروزه هیچ خرابی از سونامی رخ داده در منطقه دیده نمی شود .

 

موقعیت و جمعیت شهر پوکت

یکی از استانهای جنوبی ، استان پوکت یا فوکت است که مساحتی معادل 543 کیلومتر مربع دارد و جمعیت آن  بالغ بر 665700  نفر می باشد .

جاذبه های گردشگری پوکت

اگر بخواهیم به یکی از شگفت‌ انگیزترین جزایر توریستی جهان اشاره کنیم ، بدون شک نام ” پوکت ” برازنده آن است چرا که با طبیعت بکر و بسیار زیبایش در بین گردشگران جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است ،پیشنهاد می کنیم که اگر برنامه ای جهت سفرهای تابستانی دارید حتما سری به لیست پکیج های آژانس ما بزنید چرا که این مسیر جزو پرطرفدارترین مسیر ها خارجی می باشد و با سفر به آنجا می توانید جاذبه‌ های وصف ناپذیر این جزیره باستانی را ببینید و خاطره ای خوش را برای خود رقم بزنید.

 

جزایر فی فی  ( Phi Phi Islands  )

نام پوکت و جزایر فی فی همواره در کنار هم قرار می گیرد و هر دو از مهم ترین اماکن گردشگری تایلند هستند ، پس بدون شک نام این جزایر زیبا را شنیده اید ، اگر به این منطقه سفر کنید و از این جزیره ها دیدن نکنید باخت بزرگی داده اید زیرا از این نمونه جزایر در کل کره زمین انگشت شمار وجود دارد و به همین دلیل است که این جزایر یکی از پر طرفدارترین نقاط توریستی به حساب می آید . این جزایر از دو جزیره مهم از جمله ” فی فی کوچک ” و ” فی فی بزرگ ” تشکیل می‌شود. در فی فی کوچک که خالی از سکنه است ، غاری حیرت انگیز به نام ” ‌Viking “ وجود دارد که حتما باید از نزدیک دید که پیشنهاد می کنیم که دیدن از این شهر زیبا را از دست ندهید .

 

جزیره فانگ انگا  ( Phang Nga Bay )

در این جزیره پدیده ای وجود دارد که بیش از هر چیزی بر جذابیت آن افزوده و آن چیزی نیست جزسنگ‌های آهکی که از دل دریا بیرون آمده اند ، یکی دیگر از دلایل شهرت این جزیره ، فیلمبرداری یکی از فیلم‌های سری جیمز باند به نام ” جزیره جیمز باند ” می باشد و بعد از اکران این فیلم ، این جزیره به شهرت خاصی دست یافت و همچنین از تفریحات لذت بخش و رایج این جزیره زیبا و آهکی ، قایق‌سواری ، ماهیگیری و غواصی در میان سنگ‌های آهکی را می توان نام برد. 

 

مجسمه بودای بزرگ ( Big Buddha ) 

ارتفاع مجسمه بودای بزرگ 45 متر است و به راحتی از دور قابل دیدن است و جزو مناطق محبوب محسوب می شود ، نکته جالب این مکان توریستی این است که می‌توانید نمایی حیرت آور و کلی از جزیره را  ببینید ، به عبارتی جزیره زیر پاهایتان است .

 

منطقه قدیمی پوکت ( The Old Phuket )

یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره ، منطقه قدیمی پوکت است که با انواع مقبره‌ها ، موزه‌ها ، بناها و معبدهای زیبا  پوشیده شده است که معبد بودا و چینی نیز در همین قسمت قرار دارند ، همچنین در این منطقه رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری برای راحتی شما علاقه مندان ترتیب داده شده است و علاوه بر آن می ‌توانید از فروشگاه‌های نقاشی و صنایع دستی دیدن نمایید و سوغاتی بخرید.

 

پارک تفریحی فانتازیا ( Phuket FantaSea ) 

به دیزنی‌ لند جنوب ‌شرقی آسیا خوش آمدید ، اگر از کودکی سودای سفر به دیزنی لند را داشته اید ، این پارک تفریحی می تواند شما رابه آرزوی دیرینه کودکیتان برساند ، پارک فانتازیا  نماد فرهنگ ، تاریخ و هنر به شمار می آید و دارای جاذبه‌های متنوع و سرگرم ‌کننده‌ای از جمله سیرک‌های مهیج ، فروشگاه‌های فراوان و نمایش‌ها و رویدادهای فرهنگی برجسته و بزرگی است ، همچنین می توانید ماجراجویی خود را با غذا خوردن در ” رستوران  گلدن کیناری ” دو چندان کنید .

 

آکواریوم پوکت ( Phuket Aquarium )

آکواریوم و دنیای زیر آب پوکت به این دلیل که در زیر آب قرار دارد و شما عزیزانی که قادر به طی مسیر 10 متری زیر آب می باشید بسیار جذاب و هیجان انگیز است و مجموعه بزرگی از انواع ماهی های استوایی و لاک پشت‌ های بزرگ ، مرجان‌ها و گونه‌های دیگری از جانوران دریایی است تشکیل شده است .

 

رستوران لاگریتا ( La Gritta )

اگر برای ماه عسل به پوکت می روید و یا در آنجا قرار عاشقانه ای دارید و یا به تنهایی دوست دارید در محلی دنج ، خلوت کنید ، رستوران لاگریتا را به خاطر بسپارید و حتما به آنجا بروید و از محیط آرام آن با صدای امواج لذت ببرید ، نا گفته نماند غذاهای خوش‌طعم این رستوران لذت اقامت را دو چندان می کند.

 

معبد چالونگ ( Chalong ) 

معابد بودایی در تمام نقاط کشور وجود دارند و در حقیقت نماد کشور می باشند و تمامی آن ها از معماری خاصی پیروی می کنند که جالب توجه است ، تعداد این معابد در جزیره پوکت به 29 معبد می رسد و  معبد چالونگ که در 8 کیلومتری شهر قرار گرفته ، جزو مشهورترین و پر بیننده ترین معابد بودایی است . 

 

باغ وحش پوکت ( Phuket Zoo )

در نزدیکی معبد چالونگ یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قرار دارد که می توانید از آن دیدن نمایید و آن ، باغ‌ وحش پوکت است که در این مکان می توان انواع مختلف حیوانات را مشاهده کرد و به نظر جای بسیار مناسبی برای سرگرمی کودکان می رسد و در ادامه آب میوه‌ هایی در ورودی باغ وحش فروخته می شود که تداعی خاطرات بچگی و شبیه یخ در بهشت‌های ایران هستند و با میوه‌های طبیعی استوایی و شیره نارگیل درست می‌شوند و در هوای شرجی و گرم جزیره بسیار می چسبد .

 

آب و هوای پوکت

پوکت نیز مانند تمامی شهر های تایلند دارای آب و هوای موسمی و گرمسیری است ، با این تفاوت که  دارای یک فصل خشک است که از دسامبر تا ماه مارس طول می کشد و فصل بارانی که هشت ماه دیگر را در بر می گیرد  ، متوسط بارندگی در پوکت 2200 میلی متر تخمین زده شده است.

 

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان برای سفر به این جزیره بسیار زیبا و دلربا ، 10 آبان تا 10 اردیبهشت که ماه‌های نوامبر تا آوریل می باشد ، چرا که در این زمان شرایط آب وهوایی برای فعالیت‌های ساحلی ، مانند شنا و قایقرانی ، بسیار عالی و ایده‌ آل است ؛ فصل باد و باران های موسمی در پوکت ، بین ماه‌های می تا اکتبر که 11 اردیبهشت تا 9 آبان است ، شش ماه به طول می انجامد و در این موقع از سال هزینه های سفر بسیار کاهش می یابد ، ولی برای ما ایرانی ها که به آب و هوای استوایی عادت نداریم ممکن است سفر در این فصول  تجربه خوبی نباشد .

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور