Getting to know Shanghai

آشنایی با شانگهای

22 خرداد 1401

6 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

برای شناختن کشور زیبا و پهناور چین بد نیست که از آشنایی با شانگهای شروع کنید، چرا که شناختن شهرهای بزرگ یک کشور از جذابیت‌های سفر برای هر گردشگر است، شانگهای پرجنب و جوش‌ترین شهر کشور چین است که افراد مختلف با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف را در خود جای داده است و به نوعی نماد چین پیشرفته به شمار می‌رود. اغلب آژانس هار گردشگری نیز تور چین را به مقصد این شهر برنامه ریزی می کنند. در ادامه این مطلب از سایت ما می‌توانید اطلاعات بیشتری از این شهر داشته تا اگر روزی تصمیم به سفر به چین را داشتید، بتوانید به بهترین نحو از سفر خود لذت ببرید.

 

شانگهای با داشتن آسمان خراش‌های بسیار زیاد و بلند خود به نیویورک آسیا مشهور شده است.

با شانگهای بیشتر آشنا شوید

نقشه شهر شانگهای

تاریخچه شهر شانگهای

شانگهای یک شهر پویا و جهانی است و شهری تاریخی به شمار نمی‌رود و این به خاطر مهاجرت تعداد زیادی از مردم در زمان جنگ جهانی دوم مخصوصا یهودیان بوده که رویایی فرهنگ‌ها و افراد مختلفی را رقم زده است و همگی در پیشرفت این شهر نقش بسزایی داشتند، همچنین این شهر نماد شکوفایی صعنتی و اقتصادی کشور چین است که امروزه در تجارت جهانی نیز نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

زبان و مذهب مردم در شانگهای

طبق قانون رسمی چین مذهب این شهر نیز مانند شهر پکن بی‌خدایی است، و شهر شانگهای با توجه به وسعت و جاگیری فرهنگهای مختلف در آن پذیرایی انواع دین‌ها و مذاهب مختلف در خود بوده است و تمامی مردم این کشور به زبان چینی صحبت می‌کنند که البته بخاطر وجود تعداد زیادی از شرکت‌های خارجی و افراد غیر چینی که در این شهر زندگی می‌کنند، شاهد صحبت کردن افراد به زبان‌های دیگر نیز خواهید بود.

جغرافیا و جمعیت شهر شانگهای

شهر شانگهای در قسمت شرقی چین و در دلتای رود یانگ تسه واقع شده و با 24 میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین شهر دنیا محسوب می‌شود و از مهم‌ترین بنادر کشور چین است که پرترددترین بندر این کشور نیز است و نقش بسیار مهمی را در داشتن روابط خارجی چین با کشورهای دیگر ایفا می‌کند و این شهر پرجمعیت در سال 2010 دارای جمعیتی بالغ بر ۲۳٬۰۱۹٬۱۴۸  نفر بوده است که در نوع خود جمعیت بسیار زیادی است.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم شانگهای 

آشنایی با افراد جدید و فرهنگ آنها یکی از جنبه های هیجان انگیز مسافرت است و بدیهی است که شناختن و درک مردم در شانگهای، بی پایان است و از سوی دیگر، این نیز یک چالش است که نیاز به تلاش، صبر، احترام دارد و به طور کلی مردم شانگهای بسیار مهمان‌نواز و صمیمی و خواهان نشان دادن فرهنگ خود به شما و دانستن و از فرهنگ شما هستند، به طوری که در این شهر هیچ نوع مشکلی از بابت روابط با مردم آن نداشته و می‌توانید به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنید و ممکن است که با اولین نگاه به این شهر اینطور برداشت کنید که مردم آن به تقلیل کورکورانه از فرهنگ غرب مشغول هستند و شیوه زندگی مردم شانگهای ترکیبی از بهترین و پیشرفتهترین جنبه‌های فرهنگی غربی و  فرهنگ محلی شانگهای است که در نوع خود منحصر به فرد است. در این کلان شهر، بازدید کنندگان می‌توانند هر دو تاریخ گذشته و مدرنیته شانگهای را تجربه کنند و جالب است که بدانید در شانگهای در صبح زود افراد مسن به پارک‌ها و میدان‌ها می‌روند تا به انجام رقص‌های سنتی و هنرهای رزمی بپردازند، همچنین در شانگهای انجام دادن دو کار بسیار حائز اهمیت است و آنها هنر باستانی “Pingtan” (داستان سرایی و آواز خواندن) و اجرای اپرا هستند که هر دو این نمایش در بین مردم شانگهای مخصوصا افراد سالخورده این شهر بسیار محبوب هستند و برای تماشای آنها اغلب به چایخانه‌های این شهر رفته و دسته جمعی از دیدن آن لذت می‌برند و نکته مهمی که باید بدانید این است که سعی کنید که از حرکات صورت اضافی و نشان دادن حالات بدن در این شهر بپرهیزید، چرا که این حرکات ممکن است به اشتباهی در میان مردم آن برداشت شوند و سعی کنید که حتی‌الامکان از دادن جواب‌های مستقیم دوری کنید، به عنوان مثال به جای گفتن مستقیم نه از کلمه شاید استفاده کنید که بسیار محترمانه‌تر است و همچنین هنگام صرف شام از سکوت طولانی مدت تعجب نکنید چون مردم شانگهای این کار را نشانه ادب و احترام به دیگران می‌دانند.

واحد پول در شانگهای

واحد پول در شانگهای نیز مانند پکن از واحد پول کل کشور چین که یوآن است تبعیت می‌کند که هر یوآن معدل 10 جیاو و هر جیاو هم شال 10 فن است که معدل ریالی آن به نرخ امروز حدود 17360 ریال است.

آب و هوای شهر شانگهای

شانگهای دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب با چهار فصل متفاوت است و بهار آن معمولا از ماه مارس تا می است و دمای متوسط در حدود 15 درجه سانتیگراد و فصل تابستان در آن از ماه ژوئن تا سپتامبر بوده و بسیار گرم و مرطوب است و همچنین ماه‌های جولای و اوت دو ماه بسیار گرم سال هستند و بالاترین دما در فصل تابستان گاهی می تواند تا 40 درجه سانتیگراد برسد، در پاییز اما هوا آفتابی و خشک است و با تغییرات شدید و مکرر دما مواجه خواهید شد و درجه حرارت گاهی کمتر از صفر را از زمستان آن می‌توانید انتظار داشته باشید.

بهترین زمان سفر به شانگهای

شانگهای در تابستان‌ها بسیار گرم‌تر از فصل‌های دیگر است و در زمستان‌های دارای آب و هوای سرد و خشک است و فصل بهار نیز می‌تواند بهترین فصل برای بازدید از این شهر بزرگ و زیبا باشد چرا که در این فصل هوا معتدل است و تمام شهر با شکوفه‌های زیبا و فستیوال‌های مختلف بهاری پذیرای شما هستند و دمای هوا معمولا بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد متغیر است.

جاذبه های گردشگری شانگهای

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر بندری زیبا می‌توان به موزه شانگهای، برج تلوزیونی مروارید شرقی، باغ یو، میدان مردم، محله شین تیان دی و بسیاری دیگر اشاره گرد.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور