02122224444

برای رزرو و خرید این تور با شماره بالا در تماس باشید

برای برقراری مستقیم تماس QR کد بالا را با موبایل اسکن کنید

هم اکنون در سلام پرواز پاسخگوی شما هستیم

تور روسیه

Russia Tour

Russia tour

برگزار نمی‌شود

تور روسیه

روسیه پهناورترین کشور جهان و همچنین یکی از همسایه‌های ایران محسوب می‌گردد و از رو روسیه برای گردشگران و مسافران تور روسیه که به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی علاقمند هستند و همچنین کسانی که عاشق ماجراجویی در دل طبیعت‌های وحشی بوده می‌توان بهترین گزینه باشد پس با ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات تکمیل‌تری در اختیارتان قرار دهیم و توجه داشته باشید که فرهنگ و آداب و رسوم مردم روسیه به شدت به چشم می‌خورد و شما را متوجه خود می‌سازد، در واقع شما گردشگران روسیه باید این سرزمین جادویی را مانند یک مقصد گردشگری پهناور و مجموعه‌ای از چند فرهنگ و جاذبه‌‌های متفاوت ببینید. در ضمن سفر به نقاط مختلف دنیا و کسب تجربه‌های هیجان‌انگیز یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی است که افراد دوست دارد در زندگی‌شان انجامش دهند، از این رو داشتن اطلاعات مهم و کافی درباره جاذبه‌ها و خود آن کشور بسیار مهم و اساسی بوده و همچنین چشم‌اندازی نسبت به آب و هوا و مناطق گردشگری و امکانات آن‌ها از جمله نیازهایی است که باید قبل از سفر در اختیار داشته باشید.

اطلاعات مهم کشور روسیه

کشور روسیه از لحاظ جغرافیایی درست در آسیای شمالی و اروپای خاوری قرار دارد. این کشور در مرزهای آبی با دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک مرز آبی مشترکی دارد و همچنین روسیه پهناور و بزرگ دارای مساحت 17,075,400 کیلومتر مربع بوده است و طبق آمار شماری که در سال  2018 میلادی انجام گرفته شده حدود 144,526,636 نفر در این کشور سکونت دارند. در ادامه بیش‌تر مردم روسیه مسیحی هستند، ولی ادیان دیگری همچون “اسلام، یهودیت و بودا” نیز پیروانی دارند و لازم است بدانید با اینکه روسیه وسیع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود اما پایین‌ترین نرخ جمعیت را داراست، در خصوص فرهنگ روسیه باید گفت که از نظر ادبیات بسیار غنی و پربارند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که در قرن 19 با نویسندگانی مثل تولستوی، داستایوسفکی، پوشیکن و … استارت خورد و در ضمن در روسیه 160 قوم و نژاد و 100 زبان متفاوت هست که همین موضوع باعث فرهنگ غنی در این کشور منحصر به فرد شده است. شاید جالب باشد بدانید که یکی از مشخصات مردم روسیه روحیه سرد و خشک مانند آب و هوای‌شان است با این حال مردمانی میهمان دوست و بسیار مهربان هستند که قطعا سفر با تور روسیه می‌تواند برای شما تجربه جالبی باشد.

  • زبان رسمی: روسی
  • واحد پول رسمی: روبل (RUB) 
  • ولتاژ برق شهری: 220 ولت
  • کد کشور: 7+
  • اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت عقب‌تر از تهران است.
  • شماره‌های اضطراری: آتش نشانی: ۱۰۱
  • پلیس: ۱۰۲
  • آمبولانس: ۱۰۳
  • فرودگاه‌های روسیه: مسکو؛ فرودگاه بین ‌المللی دومودوو، فرودگاه بین‌ المللی شرمتیوو
  • سنت پترزبورگ: فرودگاه پولکوو – فرودگاه ونوکووا

 حمل و نقل ریلی در تور روسیه 

الف: قطار مسکو سنت پترزبورگ

قطار بین مسکو و سنت پترزبورگ، یکی از مهمترین خطوط قطار در روسیه است که  امکان دسترسی فاصله ۷۱۳ کیلومتری بین دو شهر را مهیا می‌کند. این مسیر همچنین یکی از جذاب‌ترین مسیرهای قطار در دنیاست که شامل چشم اندازهای بسیار زیبا و مهیج در طول مسیر می شود.

کوپه های این قطار شامل بخش های مختلفی است که شامل خوابگاه‌ها، سالن‌های نشیمن و رستوران‌هایی می شود که برای راحتی و سهولت مسافرین طراحی شده‌اند. قطار مسکو سنت پترزبورگ این امکان را به مسافران می‌دهد تا طی یک شبانه روز از مسکو به سنت پترزبورگ و بالعکس سفر کنند و در طی این سفر، از چشم اندازهای زیبا و فرهنگ روسیه لذت برند.

اگر شما به دنبال تجربه‌ی یک سفر زیبا و فراموش‌نشدنی در تور روسیه هستید، سفر با قطار بین مسکو و سنت پترزبورگ، گزینه ای عالی است که شما را به دنیایی از چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و تاریخی با شکوه خواهد برد. 

ب : راه‌آهن سیبری : توری شگفت‌انگیز به وسعت حیات وحش‌ روسیه

راه‌آهن سیبری یکی از شاهکارهای مهندسی و عمرانی روسیه است که به عنوان یکی از طولانی ترین راه‌آهن‌های جهان شناخته می‌شود. این راه‌آهن به طول ۹۲۸۸ کیلومتر، از شهر مسکو تا شهر ولادی‌وستوک در شرق سیبری و نهایتاً دریای ژاپن را طی می‌کند.

سفر  در این خط راه‌آهن از سفرهای بسیار محبوب در سراسر جهان است و به دلیل طول بیش از هشت هزار کیلومتری‌اش، به یک سفر فوق العاده ماجراجویانه تبدیل شده است.

سفر با راه‌آهن سیبری امکان رویت تمامی زیبایی‌های وسعت سرزمینی روسیه را به شما می‌دهد. در این تور روسیه که تا دو هفته طول می‌کشد و در این مدت شما از پنجره قطار به تماشای آبشارها، وسعت کوهستان، جنگل‌های سرسبز و همچنین رودخانه‌ها و دریاچه‌های زیبا، خیره می‌شوید. علاوه بر این، در طول این سفر، شما با فرهنگ و زندگی مردم سیبری آشنا خواهید شد.

قیمت تور روسیه

روسیه یک مقصد گردشگری خاص و پرطرفدار در دنیا است. جایی برای کسانی که به دیدن طبیعت وحشی، معماری‌های باشکوه و البته جلوه‌های بی نظیر فرهنگی و ادبی علاقه دارند. اقلیم آب و هوایی این کشور و یخبندان‌های طولانی باعث می‌شود مدت زمان مناسب برای برگزاری تور کم‌تر و به تبع آن، هزینه‌ها کمی بیش‌تر باشد. قیمت تور روسیه به مسائل مختلفی بستگی دارد مثلا در هنگام برگزاری جشن‌ها و فستیوال‌های بزرگ آن، فصول خوش آب و هوا، تعطیلات و امثال این‌ها، قیمت تور روسیه بیش‌تر می‌شود. مسئله درجه کیفی هتل و پرواز را هم باید در نظر بگیرید؛ ایرلاین‌های خارجی و کلاس‌های پروازی بالاتر، قیمت‌های بیش‌تری برای شما رقم خواهد زد و هر چه تعداد ستاره‌های هتل بیش‌تر باشد، قیمت تور هم به نسبت افزایش می‌یابد. به صورت کلی در حال حاضر برای سفر به روسیه باید حداقل هشت میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید و نیز در مورد ایام عید قیمت‌ها کمی افزایش می‌یابد. 

تور ارزان روسیه

معمولا در زمستان و موقع یخبندان‌های طولانی، تورهای روسیه به صورت موقت تعطیل می‌شوند. بنابراین نمی‌توانیم توصیه کنیم در وقت‌هایی که آب و هوا چندان مساعد نیست تور ارزان بخرید و راهی شوید. البته باز هم در زمان مهم‌ترین فستیوال‌های روسیه یا تعطیلاتی مثل نوروز یا تابستان، قیمت‌ها بیش‌تر می‌شوند و به همین دلیل اگر می‌خواهید تور ارزان‌تری خریداری کنید، بهتر است از سفر در این زمان‌ها چشم پوشی کنید. نکته دیگر انتخاب هتل و پرواز است. هتل‌های سه ستاره و ایرلاین‌های ایرانی را انتخاب کنید تا سفر ارزان‌تری را داشته باشید و در آخر توجه داشته باشید که تور ارزان روسیه بر اساس بهترین کیفیت و خدمات متغییر می‌باشد و این را هم بدانید که کیفیت و قیمت تور روسیه اولین اولویت سلام پرواز می‌باشد.

تور لحظه آخری روسیه

برای پیدا کردن تورهای لحظه آخری، باید حواس تان را کاملا جمع کنید. گاهی اوقات آژانس‌ها پیشنهادها یا آفرهای خاصی را برای مسافران در نظر می‌گیرند که این اتفاق معمولا وقتی اتفاق می‌افتد که پروازی را چارتر کرده باشند یا به هر دلیلی تعداد متقاضیان سفر کم شده باشد. در این صورت آژانس‌های مسافرتی و موسسات گردشگری قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند تا بتوانند مسافران بیش‌تری جذب کنند. البته در چنین شرایطی دیگر زمان زیادی برای آمادگی قبل از سفر و اخذ ویزا نخواهید داشت و باید عجله کنید اما در عوض، هزینه‌های کم‌تری را پرداخت خواهید کرد.
نگران نباشید در اینجا تنها منتخبی از شرایط سفر به روسیه را برای شما قرار داده است، این شما هستید که با جستجو از طریق موتور جستجوی سایت و حتی تماس با ما، زمان و مدت اقامت و هتل و حتی پرواز و سایر خدمات از جمله گشت شهری، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، خدمات CIP و … را مشخص می‌کنید و  مجری و برگزار کننده تور مستقیم روسیه به شما پیشنهاد می‌کند که با توجه به تنوع بی نظیری که در انتخاب این تورها دارید یکی را برگزینید و قول می‌دهیم که بهترین تجربه‌ها را در سفر به روسیه برای شما و خانواده محترم‌تان بسازیم پس برنامه ریزی را شروع کنید و همچنین آژانس هواپیمایی و مسافرتی مجموعه ما با پشتیبانی دفتر فعال خود در روسیه تمام مدت سال با آفرهای ویژه برای سفر به روسیه میزبان ایرانیان عزیز در سرزمین پهناور تزارها بوده است، چرا که بر این باوریم، همراه با ما سفری خاطره انگیز و متفاوتی را به کشور روسیه داشته باشید تا با  اقامت در لوکس‌ترین هتل‌های 4 و 5 ستاره اوقات خوشی را تجربه کنید و برای همیشه به باشگاه مشتریان خاص ملحق می‌شوید.

چگونه به روسیه برویم؟

بهترین و راحت‌ترین روش سفر به روسیه هواپیما است. شما علاقه‌مندان با خرید بلیط روسیه و در سفر مستقیم و بدون توقف از تهران به مسکو، سه فرودگاه بین‌المللی این شهر میزبان هواپیماها از مبدا تهران به روسیه هستند؛ 1- شرمیتوا (Sheremetyevo) در شمال غرب شهر، 2- دامادیدوا (Domodedovo) در جنوب و 3- ونوکوا (Vnukovo) در جنوب‌ غربی مسکو که در هر کدام از فرودگاه‌های جدید روسیه که در بالا گفتیم، یکی از شرکت‌های هواپیمایی در آن فعالیت و پرواز دارند. مثلا جالبه بدونید پروازهای “ایران ایر” و “ایر فلوت روسیه” در فرودگاه شرمیتوا (ترمینال F) به زمین می‌‌نشینند. ترمینال بزرگ فرودگاه دامادیدوا پذیرای پروازهای “تابان” و “زاگرس” است و در آخر فرودگاه کوچک‌تر ونوکوا که بیش‌تر پروازهای داخلی در آن تردد می‌کنند و پروازهای همچون “ماهان ایر” و “معراج” به این فرودگاه می‌روند. در آخر فرودگاه بین ‌المللی “Pulkovo International Airport ” سنت پترزبورگ هم گزینه‌ دیگری برای پروازهای بین ‌المللی است.

بهترین زمان سفر به روسیه

برای سفر به کشور روسیه بسیار مهمه با آب و هوای روسیه آشنا شوید و در فصل مناسبی سفر کنید، در برخی از ماه‌های سال اقامت در این شهر بسیار سخت و بسیار جان فرساست اما اگر آب و هوای این کشور را در تاریخ‌های مختلف بشناسید می‌توانید سفری عالی را تجربه کنید. بهترین زمان سفر در تابستان، ماه‌های تیر و مرداد که گرم‌ترین ماه‌های سال در این کشور هستند می‌باشد و ضمنا زمستان‌های روسیه هم فوق‌العاده ‌و زیبایند چرا که روزهایی را می‌بینید که برف جلوه‌ای فوق‌العاده به همه‌ چیز و شهر می‌بخشد که شما را مسحور خود می‌کند. همچنین روزهای پایانی اکتبر که برابر است با ماه مهر مصادف با بارش‌های اولیه برف و ماه‌های مارس و آوریل برابر با اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت (آب شدن برف‌‌های زمستانی) برای سفر مناسب نبوده و در این روزها پیاده‌ روی در خیابان‌ها تقریبا غیرممکن و خطرناک است و برف‌های آب شده به همه جا نفوذ می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری روسیه

 

  • کلیسای جامع سنت باسیل | St. Basil’s Cathedral

اولین چیزی که بعد از ورود به میدان سنت باسیل حسابی توجه شما را به خودش جلب می‌کند، گنبدهای پیازی‌شکل رنگارنگ کلیسای جامع سنت باسیل است که شما را شگفت‌زده می‌کند. همه ما تا حالا تصاویری از این گنبدها را زیاد دیدین اما این بنا با هر آنچه دیده‌اید متفاوت است و آن هم به دلیل شهرتش است. به جرات می‌توان گفت نه یکی از جاذبه‌های دیدنی مسکو بلکه اصلی‌ترین جاذبه روسیه به شمار می‌رود به طوری که انگار به نمادی از این کشور تبدیل شده و هر کسی که وارد شهر مسکو می‌شود اول از همه به سراغ این جا می‌رود. در نهایت شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که این رنگ‌های زیبا به تازگی و فقط 200 سال است که به دیوارهای بیرونی این کلیسا اضافه شده است.

  • کاخ کرملین | The Moscow Kremlin

یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای دیگر در این کشور که از قضا هم در بین سیاستمداران و هم در بین توریست‌ها و گردشگران تور روسیه بسیار معروف و محبوب شده است، “کاخ کرملین مسکو” نام دارد و این کاخ را از بین سال‌های 1838 میلادی تا 1849 میلادی و به دستور نیکلای اول ساخته شده است. همچنین این کاخ دارای مساحتی بالغ بر 25 هزار متر مربع و شکل هندسی آن مستطیلی شکل می‌باشد. درباره کرملین باید بدک نیست بدانید که این کاخ عنوان قدیمی‌ترین کاخ در شهر مسکو را یدک می‌کشد. در حال حاضر این کاخ یکی از مراکز اصلی و رسمی دولت روسیه بوده و محوطه کرملین که در اطراف میدان سرخ و این کاخ است نیز پر است از جاذبه‌های هیجان انگیز و جذاب برای هر گردشگری و از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما در تور روسیه از آن بازدید کنید.

  • میدان سرخ | Red Square

“میدان سرخ مسکو یا کروسنایا پلوشاد” یکی از مشهورترین میدان‌های کشور روسیه و در پایتختش مسکو است که در زمره جاذبه‌های دیدنی این شهر هم نیز به شمار می‌رود که در آن جاذبه‌های بسیار زیاد دیگری نیز قرار گرفته است و از ویژگی‌های میدان سرخ مسکو این است که این اکثر خیابان‌های اصلی شهر مسکو به این میدان منتهی می‌شود و به دلیل هندسه و شکل میدان سرخ مسکو این قسمت از شهر را به مرکزی‌ترین نقطه این شهر می‌نامند.

موزه هرمیتاژ | Hermitage Museum

اگر دوست دارید تا به قدیمی‌ترین و پهناورترین موزه فرهنگ و هنر در سراسر دنیا بروید و از دیدن اشیاء نگهداری شده در آن کلی لذت را ببرید بهتر است همین الان خود را به شهر سنت پترزبورگ برسانید و دیدن از ” موزه هرمیتاژ ” را در برنامه خود قرار دهید و همچنین شاید خوب باشد که بدانید موزه هرمیتاز توسط کاترین کبیر درست در سال 1764 میلادی بنا شد و اکنون نیز توانسته بیش‌تر از 3 میلیون اثر هنری و نشانه‌های فرهنگی را در خود جای داده است و البته نا گفته نماند که این موزه بی‌نهایت شگفت انگیز و زیبا توانسته عنوان وسیع‌ترین مجموعه نقاشی جهان را به خود اختصاص دهد و در آخر اگر دوست دارید تا از این موزه به صورت رایگان دیدن کنید شاید بهتر باشد اولین پنجشنبه هر ماه در این شهر باشید و از این موزه هنری دیدن نمایید.

بهترین هتل‌های روسیه

 

  • هتل متروپل مسکو | Metropol Hotel Moscow

این هتل تاریخی و بسیار زیبا درست در قلب مسکو و در کنار ساختمان تئاتر بولشوی (Bolshoi Theatre) قرار گرفته است. این هتل که بین سال‌های 1898 و 1903 میلادی ساخته شده و شما با پیاده روی تا کاخ کرملین و میدان سرخ تنها 3 دقیقه فاصله دارید و این هتل 5 ستاره و دارای 338 اتاق است. اتاق‌های این هتل دارای پنجره‌های بزرگ، دیزاین زیبا و همچنین لوسترهای مجلل و باشکوه است و به سبک معماری نو طراحی شده اند. تمام اتاق‌ها دارای تلویزیون صفحه تخت، حوله حمام، تهویه مطبوع، اینترنت بیسیم رایگان و کفش‌های راحتی هستند.

  • هتل ریتز کارلتون مسکو | The Ritz-Carlton Hotel Moscow

هتل ریتز کارلتون با مرکز خرید بزرگ گوم (GUM) که در اصل یکی از مراکز خرید مسکو است و همچنین تئاتر بالشوی، پیاده تنها 3 دقیقه فاصله دارد و اینکه این هتل در مجاورت میدان سرخ و در نزدیکی کاخ کرملین می‌باشد. امکانات رفاهی این هتل فوق ‌العاده عالی و مدرن است و گزینه‌های عالی مثل سالن زیبایی دارد و همچنین منظره پانوراما از میدان سرخ و کرملین از ویژگی‌‌های خاص هتل می‌باشد. ضمنا این هتل 5 ستاره است و دارای 334 اتاق است. در ادامه اتاق‌‌های هتل شیک و مجلل و پرده‌ها و نورپردازی آن در بهترین شکل ممکن چیدمان شده اند. اینترنت در تمام قسمت‌های هتل موجود است و کافه و رستوران‌های زیادی در این هتل هست که یکی غذاهای ژاپنی و دیگری غذاهای بین ‌المللی سرو می‌‌کنند.

  • هتل چهار فصل کاخ شیر سن پترزبورگ | Four Seasons Hotel Lion Palace St. Petersburg

این هتل دیدنی در قلب سنت پترزبورگ قرار گرفته است و تنها 300 متر از میدان کاخ فاصله دارد. ضمنا ایستگاه قطار موسکوفسکی در سه کیلومتری و فرودگاه بین المللی پولکوا در 15 کیلومتری هتل کاخ شیر قرار دارند. همچنین دارای فضای داخلی لوکس در سبک امپراتوری روسیه و گزینه‌های ناهارخوری عالی و لوکس را می‌باشد. تمام اتاق‌‌های آن مجهز به بهترین امکانات رفاهی است و رستوران‌های آن غذاهای لذیذ و بین الملیی را سرو می‌کنند که شامل منوهای ایتالیایی، آسیایی و اروپایی است و اینکه موزه ارمیتاژ و کاخ زمستانی هم درست در چند قدمی این هتل هستند و با پای پیاده به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

  • هتل کورینتیا سنت پترزبورگ | Corinthia Hotel St Petersburg

این هتل پنج ستاره در خیابان نوسکی پراسپکت بوده که تنها به اندازه‌ 2 دقیقه پیاده روی با ایستگاه متروی مایاکوفسکی فاصله زمانی دارد. این هتل 5 ستاره دارای 387 اتاق است. همچنین این هتل، زیبایی منحصر به فردی و رویایی دارد و نمای آن بسیار با شکوه و به سبک کلاسیک طراحی شده و نیز دسترسی به اینترنت بی سیم در قسمت‌های عمومی و اتاق‌‌های هتل کورینتیا بصورت رایگان است. اجرای زنده موسیقی و شنیدن صدای گوش ‌نواز پیانو از امکانات تفریحی این هتل است که در رستوران و کافه آن هست. این منطقه برای مسافران علاقه ‌مند به موزه، فرهنگ و قدم زدن در سطح شهر به خصوص بازدید از خیابان نوسکی و مراکز خریدش، انتخاب بسیار عالی و مناسبی است.

آدرس سفارت روسیه در تهران

سفارت روسیه در تهران در خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 37 قرار دارد. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه دریافت ویزا و مسائل دیگر، می‌توانید با کارشناسان سلام پرواز به شماره تلفن 02122224444 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای سفرهای تفریحی، مسکو بهتر است یا سنت پترزبورگ؟

هر یک از این دو شهر، ویژگی ها و طرفداران خاص خود را دارند اما سنت پترزبورگ را اروپای کوچک می دانند. این شهر کاملا با برنامه ساخته شده است و معماری بی نظیر، تفریحات متعدد، گالری های هنری، ساحل رودخانه نوا و پل های زیبای آن چشم گردشگران را به خود خیره می کند.

بهترین فصل برای سفر به روسیه چه زمانی است؟

روسیه کشور پهناوری است آب و هوای مناطق مختلف با هم تفاوت دارد. البته بیشتر تورها در تابستان برگزار می شوند که هوا گرم و آفتابی باشد. در بهار و زمستان نیز هوای روسیه مطبوع است ، در زمستان تورهای دیدار از شفق قطبی و شب های سفید در اوایل بهار طرفداران زیادی دارد. پاییز فصل رونق تورهای نمایشگاهی روسیه است.

واحد پول روسیه چیست؟

واحد پول روسیه روبل است. می توانید در سفر به این کشور هر ارزی که همراه دارید را از طریق صرافی های معتبر تبدیل کنید.

بهترین ایرلاین ها برای سفر به روسیه کدامند؟

دو ایرلاین ایرانی ماهان و ایران ایر و ایرلاین روسی ایر فلوت در مسیر تهران مسکو فعال هستند که سفر به روسیه بر مبنای آن‌ها طراحی می‌شود. علاوه بر آن آژانس سلام پرواز با چارتر نمودن پرواز نورد ویند تورهای گروهی روسیه را در نوروز و تابستان طراحی و با قیمت مناسب اجرا می نماید. ترکیش و امارات نیز گزینه هایی برای پرواز غیر مستقیم بشمار می روند.

پرسش و پاسخ

  • سوالات خود را در مورد تور روسیه در اینجا بپرسید.
  • قبل از مطرح کردن سوال، سوالات قبلی پرسیده شده توسط سایر مسافران را مطالعه کنید.
  • پاسخ سوال شما پس از پاسخدهی توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور